این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۱-۲۳
عنوان فارسی
بررسی نگرش به تبلیغات مصرف کنندگان جوان
چکیده فارسی مقاله
تبلیغات به عنوان یکی از مهمترین عناصر ارتباطی سازمان، نقشی شگرف را در جهت موفقیت سازمان ایفا میکند. هدف اولیه این پژوهش تبیین نگرش مصرفکنندگان جوان نسبت به تبلیغات میباشد. در این راستا مدلی مفهومی جهت بررسی تأثیر شش متغیر مستقل اطلاعات محصول، لذت جویی، ارزش اقتصادی، تصویر و نقش اجتماعی، مادیگرایی و انحراف از ارزشها بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات ارائه شده است. شرکت کنندگان این پژوهش از میان دانشجویان دانشگاه یزد انتخاب شداند. نتایج تحلیلها حاکی از آن است که سه عدداز شش فرضیه موجود، مورد تایید قرار میگیرند. همچنین دو متغیر انحراف از ارزشها و مادیگرایی تاثیری منفی بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات دارد. این نتایج مدیران تبلیغاتی را قادر خواهد کرد تا نسبت به نگرش مصرف کنندگان حساسیت بیشتری داشته و اطمینان حاصل کنند که مبارزات تبلیغاتی آنها تأثیری معکوس بر عملکرد شرکت آنها در پی نخواهد داشت. همچنین این یافتهها به مصرف کنندگان جهت درک بهتر نقش تبلیغات در ترغیب آنها به خرید یاری خواهد داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Consumers’ Attitude Towards Advertising
چکیده انگلیسی مقاله
Advertising as the dominant means of communication in an organization plays an important role in the success of the organization. The primary objective of this study is to explain young consumers' attitudes toward advertising. In this regard, a conceptual model is presented to evaluate the effect of six independent variables of product information, hedonism, good for the economy, image and social role, the deviation of the values of materialism and consumer attitudes toward advertising. Participants in this study were selected from among university students in Yazd. The results indicated that three of the six hypotheses were confirmed. Two variables, namely the deviation from the values and materialism have a negative impact on the attitudes of consumers towards advertising. These results will enable advertising managers to be more sensitive towards consumers’ attitudes and to ensure that their campaigns will not adversely affect the performance of the companies they follow. These findings can also help consumers to better understand the role of advertising in the purchase of goods
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد طباطبایی نسب | seyed mohammad tabatabaie nasab
استادیار گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
فاطمه پریش |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_649_158.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253727.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات