این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۲۵-۵۰
عنوان فارسی
نگرش هوش رقابتی مدیران و مزیت رقابتی
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط ابعاد پنجگانه هوش رقابتی مدیران (تهاجمی، هجومی، فعال، واکنشی و غافلان) با مزیت رقابتی (کاهش هزینه و تمایز) در هتلهای شهر شیراز صورت پذیرفته است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی توسعهای است که با رویکرد کمی و با استفاده از الگوی معادلات ساختاری انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مدیران صنعت هتلداری واقع در شهر شیراز هستند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای تعداد 106 پرسشنامه جمعآوری شد و با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی روابط بین متغیرهای مکنون و مشاهده شده مشخص گردید. نتایج برازش مدل نشان داد که مدیران صنعت هتلداری شهر شیراز، دارای نگرشهای "تهاجمی" و "هجومی" میباشند که رابطه معناداری بین این دو نگرش و استراتژیهای "کاهش هزینه" و "تمایز" وجود دارد. نتایج تحقیق میتواند به مدیران صنعت هتلداری برای رسیدن به مزیت رقابتی با در نظر گرفتن اهمیت نگرشهای مذکور کمک شایانی کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش رقابتی، مزیت رقابتی، صنعت هتلداری،
عنوان انگلیسی
Competitive Intelligence Attitudes and Competitive Advantage
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this article is to investigate the relationship between the five attitudes of competitive intelligence (Invasive, assault, active, reactive and ignorant) and competitive advantage in hotels of Shiraz. The research is developmental- practical with quantitative approach and was done via Structural Equation Modeling. The population of this research included hotel managers of Shiraz. A hundred and six participants completed the questionnaire via classified random sampling. The relationship between latent and observable variables was determined by confirmatory factor analysis. The results of model Goodness showed that the managers of Shiraz hotels have “invasive” and “assault” attitudes. Thus, there is a significant relationship between these two attitudes and “cost reduction” and “differentiation” strategies. The findings can help hotel managers to move toward competitive advantage by considering the importance of the above mentioned attitudes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نبی اله دهقان |
استادیار دانشکده مدیریت استراتژیک دانشگاه عالی دفاع ملی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)
مرتضی بذرافشان بذرافشان | morteza bazrafshan
مربی مجتمع آموزش عالی بم – کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: مجتمع آموزش عالی بم
محمدرضا رشیدی | mohammad reza
کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی و توسعه جهانگردی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_650_158.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253728.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات