این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۵۱-۷۲

عنوان فارسی تصویر ذهنی مشتریان با شاخص مروجین خالص از شرکت‏ های هواپیمایی کشور
چکیده فارسی مقاله امروزه توانایی شرکت‏ها در جذب و حفظ مشتریان تضمین‏کننده اجرایی شدن چشم‏انداز رشد و بقای آن‏ها در محیط کسب و کار می‏باشد. تصویر شرکت‏ به عنوان یک منبع بالقوه موثر با ایجاد اثر هاله‏ای در رضایت مشتری نقش مهمی را در رفتار مشتریان به خصوص در حفظ و توسعه وفاداری آن‏ها ایفا می‏کند. هدف اصلی تحقیق سنجش کیفیت خدمات با بهره‏گیری از مفاهیم روش سروکوال و شاخص مروجین خالص (NPS) و اندازه‏گیری تصویر شرکت از دیدگاه مشتریان با رویکرد پیشنهادی است. این رویکرد به عنوان نوآوری پژوهش می‏تواند با تلفیق مدل سروکوال و روش NPS میزان تاثیر تصویر شرکت بر دیدگاه مشتریان را اندازه‏گیری کند. مطالعه موردی مسافران پروازهای ورودی سه شرکت هواپیمایی A، B و C می‏باشد. نتایج پژوهش براساس مدل پیشنهادی تأثیر وفاداری بر تصویر ذهنی مشتریان را نشان می‏دهد. در بین سه شرکت مطرح شده، شرکت A وضعیت مطلوب‏تری را دارا می‏باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصویر شرکت، مدل سروکوال، شاخص مروجین خالص،

عنوان انگلیسی Customers' Mental Image Using Net Promoter Score From Airlines Companies
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, survival of companies and materializing their vision depends on, and is guaranteed by, the company's capability in attracting and maintaining customers. The Corporate image, as a potential effective source, plays an important role in customer's behavior while making halo effect in customer's satisfaction, particularly in maintaining and developing their loyalty. The main goal of this research is to measure service quality by means of the concepts of SERVQUAL and Net Promoter Score (NPS), as well as the measurement of the Corporate image from the customers' perspective using the proposed approach. Such an approach as the innovation of the research is able to guage the impact of the Corporate image by integrating NPS and SERVQUAL. The case study is on passengers in the arrivals for 3 airlines: A, B, and C. The results show the effect of customers' loyalty on the Corporate image based on the proposed model. Among the 3 mentioned airlines, airline A enjoys a more optimal status.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Corporate image, SERVQUAL model, Net Promoter Score

نویسندگان مقاله ایمان شهرکی مقدم | shahraki moghaddam
دانشجوی کارشناسی ارشد mba دانشگاه شاهرود، شاهرود
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)

رضا شیخ |
استادیار دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)

عفت محمدی |
کارشناسی ارشد mba دانشگاه شاهرود
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_651_158.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253729.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات