این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۵۱-۷۲
عنوان فارسی
تصویر ذهنی مشتریان با شاخص مروجین خالص از شرکت های هواپیمایی کشور
چکیده فارسی مقاله
امروزه توانایی شرکتها در جذب و حفظ مشتریان تضمینکننده اجرایی شدن چشمانداز رشد و بقای آنها در محیط کسب و کار میباشد. تصویر شرکت به عنوان یک منبع بالقوه موثر با ایجاد اثر هالهای در رضایت مشتری نقش مهمی را در رفتار مشتریان به خصوص در حفظ و توسعه وفاداری آنها ایفا میکند. هدف اصلی تحقیق سنجش کیفیت خدمات با بهرهگیری از مفاهیم روش سروکوال و شاخص مروجین خالص (NPS) و اندازهگیری تصویر شرکت از دیدگاه مشتریان با رویکرد پیشنهادی است. این رویکرد به عنوان نوآوری پژوهش میتواند با تلفیق مدل سروکوال و روش NPS میزان تاثیر تصویر شرکت بر دیدگاه مشتریان را اندازهگیری کند. مطالعه موردی مسافران پروازهای ورودی سه شرکت هواپیمایی A، B و C میباشد. نتایج پژوهش براساس مدل پیشنهادی تأثیر وفاداری بر تصویر ذهنی مشتریان را نشان میدهد. در بین سه شرکت مطرح شده، شرکت A وضعیت مطلوبتری را دارا میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر شرکت، مدل سروکوال، شاخص مروجین خالص،
عنوان انگلیسی
Customers' Mental Image Using Net Promoter Score From Airlines Companies
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, survival of companies and materializing their vision depends on, and is guaranteed by, the company's capability in attracting and maintaining customers. The Corporate image, as a potential effective source, plays an important role in customer's behavior while making halo effect in customer's satisfaction, particularly in maintaining and developing their loyalty. The main goal of this research is to measure service quality by means of the concepts of SERVQUAL and Net Promoter Score (NPS), as well as the measurement of the Corporate image from the customers' perspective using the proposed approach. Such an approach as the innovation of the research is able to guage the impact of the Corporate image by integrating NPS and SERVQUAL. The case study is on passengers in the arrivals for 3 airlines: A, B, and C. The results show the effect of customers' loyalty on the Corporate image based on the proposed model. Among the 3 mentioned airlines, airline A enjoys a more optimal status.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Corporate image, SERVQUAL model, Net Promoter Score
نویسندگان مقاله
ایمان شهرکی مقدم | shahraki moghaddam
دانشجوی کارشناسی ارشد mba دانشگاه شاهرود، شاهرود
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)
رضا شیخ |
استادیار دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)
عفت محمدی |
کارشناسی ارشد mba دانشگاه شاهرود
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهرود (Shahrood university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_651_158.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253729.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات