این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۱۳۳-۱۵۷
عنوان فارسی
تحلیل شبکهای عوامل حیاتی مؤثر بر جذب سپردههای مشتریان
چکیده فارسی مقاله
بانکها محلِ امن و مناسبی برای نگهداری دارائیهای نقدی افراد بوده و با ارائهی خدمات مناسب مالی و تنوع بخشیدن به حسابهای خود با عرضه انواع حسابها، متناسب با نیازهای افرادِ مختلف در زمانهای گوناگون، بهصورت مهمترین مرکز جمعآوریِ دارائیهای نقدی عمل میکنند. از سوی دیگر، بانکها پروژههای مختلف سرمایهگذاری را تأمین مالی میکنند، چرا که هر اقتصاد پویایی برای تداوم رشد و توسعه خود نیاز به جریان دائمیِ سرمایهگذاری دارد. از اینرو بانکها به عنوان واسطه وجوه، بایستی با شناخت کاملِ عوامل مؤثر بر جذب سپردههای مشتریان، در جهت افزایش این منابع بکوشند. هدف پژوهش حاضر نیز رتبهبندیِ عوامل و شاخصهای مؤثر بر تشدید گرایش مشتریان به سپردهگذاری در شعب بانک ملی استان سیستان و بلوچستان است. در این پژوهش با استفاده از نظر خبرگان، شاخصهای دهگانهای احصاء و برای رتبهبندی آنها از روش فرایند تحلیل شبکهای استفاده گردیده است. جامعهی آماری پژوهش شامل مدیران شعب بانک ملی استان سیستان و بلوچستان است که از بین آنها 18 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند. جهت تحلیل دادهها و انجام محاسبات نیز از نرمافزار Super Decisions بهرهگیری شده است. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که عوامل ارتباطی انسانی بیشترین تأثیر را در جذب و حفظ سپردههای بانکی و به تبع آن تجهیز منابع مالی بانک مذکور داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Network Analysis of Critical Factors Affecting Customers’ Deposits
چکیده انگلیسی مقاله
Banks are secure and suitable places for saving and investing people’s financial assets. Banks provide different types of services in line with people’s needs and settle their financial relations based on customers’ benefit. On the other hand, banks finance different projects which are a must for a dynamic and permanent economic process. So the banks need to absorb the people’s deposits while identifying the different factors affecting customers’ deposits. The purpose of this research is to identify and rank the effective factors on the rising tendency of customers toward depositing based on the ten recognized indices of Melli banks in Sistan and Baluchestan. The population of the study included the bank managers across different branches out of whom 18 managers were selected as the research sample. The data were analyzed using Super Decision software. The findings reveal that human communication factors have the most influential effect on the absorption and maintenance of bank deposits leading to the improvement of bank financial resources.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نورمحمد یعقوبی |
دانشیارِ دانشکده ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
حامد کرد |
عضو هیأت علمیِ گروه مدیریت دانشگاه ولایت ایرانشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ولایت (Velayat university)
عبدالباسط مرادزاده |
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
جاسم دژکام |
عضو هیأت علمیِ گروه مدیریت دانشگاه ولایت ایرانشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ولایت (Velayat university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_653_158.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253733.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات