این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۲۲۹-۲۴۶

عنوان فارسی تبیین فرایند تحلیل شبکه ای ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن پایدار
چکیده فارسی مقاله نظام ارزیابی عملکرد سازمان یک ابزار استراتژیک و عنصری حیاتی برای سازمان­ها هست. هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و کیفیت فعالیت­های خود به‌ویژه در محیط‌های پیچیده و پویا، نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. هدف تحقیق حاضر، شناسایی شاخص‌های عملکردی با محوریت رویکرد کارت امتیازی متوازن پایدار(SBSC) در جهت ارزیابی عملکرد شرکت سایپا دیزل می­باشد. روش تحقیق، رویکرد SBSCمی­باشد که علاوه بر تایید کارت امتیازی متوازن با چهار منظر موجود در آن، به دو منظر زیست­محیطی و اجتماعی به عنوان فاکتورهای مهم در ارزیابی عملکرد اشاره دارد. در این تحقیق، سی و هفت شاخص با محوریت شش منظر کارت امتیاز متوازن پایدار با نظر خبرگان و کارشناسان سازمان شناسایی گردیده است. فرایند تحلیل شبکه­ای فازی به‌عنوان روش تحلیل، اوزان ابعاد و چشم­اندازها و شاخص­ها را محاسبه نموده است. در نهایت، عملکرد سازمان با در نظر گرفتن اهمیت و نمره شاخص­های عملکردی احصاء شده مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که سازمان در بعد داخلی بالاترین امتیاز را کسب نموده و در شاخص­هایی چون: رشد حجم فروش، میزان سرمایه در گردش، نرخ رجوع مجدد مشتریان، میزان رشد سهم بازار، سرانه آموزش کل، نرخ توسعه بازار، بودجه­های آموزشی، تعداد بازدیدها و برنامه‌های تفریحی پایین­تر از حد مطلوب ارزیابی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Performance Evaluation by Sustainability Balanced Score Card with FANP
چکیده انگلیسی مقاله The aim of the present study is to identify performance indicators so as to evaluate the performance by sustainability balanced scorecard approach (SBSC) at Saipa Diesel Company. SBSC approach as the research method focuses on environmental and social perspectives as important factors in evaluating the performance. In this study, 37 indicators were identified, with the approval of expert organizations. Fuzzy analytic network process, as the method of analysis, was used in calculating weights of dimensions, perspectives, and the indicators. Finally, the organization’s performance was evaluated by considering performance indicator’s weights and their scores. The results indicated that the organization in its internal dimension received the highest rating. However, the desirability criterion was not met in indicators such as sales volume growth, the amount of working capital return rate of customers, market share growth rate, per capita total education, the rate of market development, educational budgets, and recreational programs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الناز مرادی |
دانشجوی دکترای تولید و عملیات، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

اکبر عالم تبریز | alam tabriz
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مصطفی زندیه |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_745_158.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253737.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات