این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۱۹-۴۲

عنوان فارسی آمیزه عملکرد بازاریابی موسسات آموزش‌های زیربنایی در توسعه خدمات
چکیده فارسی مقاله بدون شک بازاریابی در دنیای امروز از ضروریات تمام سازمان‌هایی است که درگیر رقابت با سایر شرکت‌ها هستند. در این میان استراتژی‌های بازاریابی مانند آمیزه عملکرد نقشی مهم دارند. در این راستا، پس از شناسایی عوامل و شاخص‌های آمیزه بازاریابی خدمات برای موسسات آموزش‌های زیربنایی و بررسی میزان اثر هریک از این عوامل بر عملکرد این سازمان‌ها مدلی مناسب در سازمان­های غیرانتفاعی ارائه شد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی می‌باشد و از پرسشنامه به منظور جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را اولیاء دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی شهرستان یزد تشکیل می‌دهد. در این مقاله به منظور تجزیه و تحلیل تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی از نرم‌افزارهای AMOS و SPSS استفاده شده است. براساس نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها، مشخص شد که تمامی عوامل هفت‌گانه آمیخته بازاریابی خدمات بر عملکرد سازمان‌های غیرانتفاعی اثر معنا داری دارند،که عامل‌های فرآیند، شواهد فیزیکی، خدمت و کارکنان در اولویت بالاتر و عامل‌های فعالیت‌های پیشبردی، قیمت و مکان از نظر اثر‌گذاری در اولویت پایین‌تری قرارداشته‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Mixture of Marketing Functions in Fundamental Teaching Institutes at Service Development
چکیده انگلیسی مقاله Without any doubt nowadays marketing is one of the necessary things for every organizations which are involved in competition with other companies.In this way One of the strategies is suitable mixed marketing strategies. The purpose of this study was to represent an appropriate model in the fundamental teaching institutes which was done after identifing the mixed factors and characteristics of service marketing for non-profit organizations, especially for the non-profit schools, and to investigate the effects of each factor on the performance of these organizations. This study’s data has been collected through a questionnaire with 35 questions between 196 customers who were selected as a random sample of statistical population answered.In this regard,modeling was done with AMOS software and based on the effects of each of these mixed marketing factors on organization’s performance are examined by the SPSS software. Based on the results of data analysis, it was found that the seven service marketing mix factors affect on non-profit organization’s performance and the effects rate of each factor were identified. Thus, according to these results, process, physical evidence, product, and people factors were priority of these affecting and promotion, price, and place factors were on lower priority.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ناصرصدرا ابرقویی | ناصرصدرا
عضوهیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد

مهدی احمدی ندوشن | ahmadi nodoushan
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

علی صفاری دربرزی | saffari darberazi
دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی گرایش ساخت وتولید، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

احمدرضا نعمتی بنادک | nemati بنادک
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه اصفهان، اداره آموزش وپرورش یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_529_129.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253740.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات