این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۱۱۵-۱۳۶
عنوان فارسی
مدل سنجش انتظارات مشتریان صنعت بانکداری برمبنای ادراک آنان
چکیده فارسی مقاله
موضوع وفاداری مشتریان یکی از موضوعات چالشی در حوزه بازاریابی است که همواره مد نظر صاحبنظران و مدیران اجرایی میباشد. از آن جا که حفظ و نگهداشت مشتریان به چگونگی برآورده شدن انتظارات آنان از سوی شرکتها بستگی دارد، سنجش دقیق انتظارات مشتریان امری ضروری و در خور توجه است. بر این اساس، هدف این مقاله، توسعه ابزاری استاندارد جهت اندازه گیری انتظارات مشتری برای صنعت بانکداری میباشد. در این راستا ابتدا با انجام تحلیل عاملی اکتشافی، عوامل مکنون سازه انتظارات مشتری استخراج گردید. سپس برای تعیین اعتبار مدل اکتشاف شده با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی به بررسی شاخصهای برازندگی پرداخته شد. نتایج به دست آمده، پنج عامل اصلی و شانزده سنجه مرتبط به آن را برای اندازهگیری انتظارات مشتری در حوزه بانکداری شناسایی نموده است. عوامل اصلی سازه انتظارات مشتری در حوزه بانکداری شامل حرفهای بودن، خدمات با کیفیت، اخلاق حرفه ای، گسترش خدمت رسانی و تعامل مطلوب بین فردی میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انتظارات مشتری، اندازه گیری انتظارات مشتری، بانکداری،
عنوان انگلیسی
Customers' Expectations measurement model based on their perception
چکیده انگلیسی مقاله
Customer loyalty is one of the most challenging issues in the field of making which how always been noticed by experts and executive managers since the retention of customers depended on how their expectations are satisfied by the companies. Therefore, a careful evaluation of the customer's expectations is important and worth noticing. Accordingly, the aim of this paper is to develop a standard tool to measuring customer expectations in the banking industry. In the first phase of this study, the exploratory factor analysis was used to identify customer's expectation. To identify the validity of model, confirmatory factor analysis was used to assess the suitability indices. The results identified five main and sixteen related factors for gauging customer's expectations in the field of banking industry. In the areas of banking, the determining elements in the shaping customer's expectations included professionalism, quality of service, professional ethics, service development and desirable interpersonal interaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یحیی حساس یگانه | hassas yeganeh
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سید میثم طباطبایی نسب | seyyed meysam tabatabaie nasab
دانشجوی فوق لیسانس حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_533_129.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253744.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات