این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
طراحی مدل بازاریابی پایدار صنعت خودرو ایران
چکیده فارسی مقاله
این مقاله با هدف طراحی مدل یکپارچه تحقق بازاریابی پایدار صنعت خودرو ایران به رشته تحریر درآمده است. در این راستا ابتدا ادبیات تحقیق مورد تحلیل قرار گرفته و چارچوب اولیه تحقق بازاریابی پایدار طراحی گردید. سپس با استفاده از برخی از ابزارهای روش شناسی کیفی از جمله پرسشنامه باز و مصاحبه عمیق با خبرگان آشنا با موضوع، مدل اولیه توسعه پیدا کرده و مدل جامع تحقق بازاریابی پایدار طراحی گردید. در آخرین گام از طریق برگزاری جلسات گروه کانون مدل اصلاح شده و مدل مفهومی نهایی تحقق بازاریابی پایدار طراحی گردید. نتایج نشان می دهند بازاریابی درونی، بازاریابی فرهنگی یکپارچه، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی نوآورانه، بازاریابی ناب، بازاریابی استراتژی محور، بازاریابی سبز، بازاریابی اخلاق گرا و بازاریابی نوع دوستانه مدلهای بازاریابی اثرگذار بر تحقق بازاریابی پایدار در صنعت خودرو ایران هستند. در تحلیل کمی مدل مذکور با استفاده از رگرسیون چند متغییره بررسی شد و نهایتاً به ترتیب بازاریابی اخلاقگرا، استراتژیمحور، نوآورانه و نوعدوستانه 4 مدل بازاریابی تاثیرگذار بر تحقق بازاریابی پایدار شناسایی گردیدند. در پایان پژوهش نیز برخی پیشنهادات پژوهشی و کاربردی ارائه گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی پایدار، روش شناسی کیفی، صنعت خودرو ایران،
عنوان انگلیسی
Designing a Model for Realization of Sustainable Marketing in I.R. Iran Automotive Industry with Emphasis on Effective Marketing Models
چکیده انگلیسی مقاله
This paper seeks to describe an integrated management systems approach for the integration of corporate sustainability into Other Marketing Models in I.R. Iran Automotive industry. At first step an extensive review of published literature was conducted and an original framework for structuring the integration of corporate sustainability with other marketing models was determined. Then the framework was developed by experts with qualitative methodologies as deep interview and open questionnaire. At finally the research conceptual model was revised and completed by focus groups. Results shown Internal Marketing, Integrated Cultural Marketing, Social Marketing, Innovated Marketing, Lean Marketing, Strategic Marketing, Green Marketing, Ethical Marketing and Humanity Marketing are effective in realization of Sustainable Marketing in I.R. Iran Automotive Industry. Then in quantitative analysis, the model was evaluated by using multivariate regression and ultimately the ethical marketing, strategy-driven, innovative and humanity marketing were identified as 4 effective models to achieve sustainable marketing. At the end, after discussion some research and practical suggestions are presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میثم شفیعی رودپشتی | shafiee roodposhti
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسداله کردناییج |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمود محمدیان |
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_521_128.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253746.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات