این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۸۵-۱۰۴
عنوان فارسی
ارائهی مدل تئوریکی برای همسویی راهبردهای تولید، بازاریابی و کسب و کار با استفاده از روش تئوریسازی دادهبنیاد
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق توسعهی مدل تئوریکی همسویی راهبردهای کسب و کار، تولید و بازاریابی است که به بررسی شرایط و عوامل همسویی راهبردی میپردازد. برای توسعهی مدل تئوریکی همسویی راهبردهای مذکور از روش تحقیق تئوری برخاسته از دادهها استفاده شده است. جامعهی آماری در این پژوهش شامل مدیران میانی و ارشد شرکتهای تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات، تعاونی پیشگامان کویر و پیشگامان فناوری اطلاعات ایساتیس طی سال 90-1389 بوده و روش گردآوری دادههای این پژوهش، بررسی گستردهی ادبیات و پیشینهی تحقیقهای همسویی راهبردی و مصاحبههای متعدد سازمانیافته و نیمهسازمانیافته است. اطلاعات جمعآوری شده در نرمافزار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان میدهد که محصول، بنیان همسویی راهبردی شرکت است؛ همهی راهبردها حول آن تدوین شده و رابط بین راهبرد تولید و بازاریابی است. ستادهی راهبردهای بازاریابی و کسب و کار به محصول مرتبط میشود و به مثابهی دادهای برای بخش تولیدی در قالب ویژگیها و نیازمندیهای محصول است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a Theoretical Model for Alignment of Production Strategy, Marketing Strategy, and Business Strategy using Grounded Theory (Case study: Pishgamane KavirGroup)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this Research is Developing a Theoretical Model for Alignment of Production, Marketing and Business strategies that to survey Conditions and factors of strategic alignment using Grounded Theory. For Developing the theoretical model of Alignment strategies we used Grounded Theory Research Method. The statistical community in this study consisted of middle and senior managers of three branch pishgaman kavir group over the years 1389-90. Data collection of this study is extensive literature survey, strategic Alignment researches and various structured and semi-structured interviews. Data collected were analyzed in software. The results of this study indicated that product represents the cornerstone for the strategy congruence in the company, being all strategies formulated around it and being the real linkage between marketing and manufacturing strategies. The output of marketing strategy and business strategy is related to the product and it works as an input for manufacturing in terms of product characteristics and production requirements.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی مروتی شریف آبادی | morovati sharif abadi
استادیار دانشکده ی اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
حجت الله صادقی |
استادیار دانشکده ی اقتصاد، مدیریت و حسابداری،دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
مسلم رضایی تقی آبادی | rezai taghiabadi
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علم وهنریزد
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_524_128.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253749.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات