این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۱۰۵-۱۲۴
عنوان فارسی
بررسی ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی مصرف کننده و شخصیت برند (مطالعه موردی :دارندگان و خریداران خودروهای برند هیوندای در شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
نسبت دادن ویژگیهای شخصیتی انسان به برندهای تجاری موضوعی است که در دهههای اخیر کانون توجه پژوهشگران بوده است. از طرفی جنبههای شخصیتی برند ممکن است به دلایل مختلف ترجیحات مصرف کننده را تحت تأثیر قرار دهد. صداقت، هیجان و شایستگی بر ویژگیهای شخصیتی درونی انسان و مهارت و دوام بر خواستهها و آرزوهای افراد دلالت دارند، بنابراین میتوان چنین استنباط کرد که تشخیص برند توسط مشتریان ـ برندی که شباهتهایی به ویژگیهای شخصی فرد دارد ـ معرف نزدیک بودن جنبههای روان شناختی و ویژگیهای احساسی افراد است. با این توصیف پژوهش حاضر درصدد بررسی ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی مصرف کننده و شخصیت برند میباشد. جامعه آماری این پژوهش خریداران و دارندگان خودروهای برند هیوندای در شهر اصفهان است. به منظور تحلیل دادههای گرد آوری شده توسط ابزار پرسشنامه و از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین ویژگیهای شخصیتی مصرف کننده و شخصیت برند رابطه وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The relationship of consumer personality traits and brand personality Case Study: owners and buyers of Hyundai cars in Isfahan city
چکیده انگلیسی مقاله
Attributing human personality traits to the commercial brands is an issue which has been the focus of researchers in recent decades. Aspects of brand personality, however, may affect consumer preferences for various reasons. Sincerity, excitement and competence imply inner man personality traits, sophistication and ruggedness imply people willing and wishes. So it can be inferred that brand recognition by customers –a brand which has some similarities to person’s personality traits-can define the close relationship between psychological aspects of the individuals and their emotional features. According to the description, this study aims to survey the relationship of consumer personality traits and brand personality. Statistical population of this research is buyers and owners of the Hyundai cars in Isfahan city Structural equation modeling technique was used in order to analyze data collected by questionnaire. The results showed that personality traits have relationship with consumers' brand personality.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نسیم ادیبی |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد قزوین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)
علی کاظمی |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مهناز محمدی |
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_525_128.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253750.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات