این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۱۲۵-۱۴۶

عنوان فارسی اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی
چکیده فارسی مقاله توسعه­های ­برند، یک استراتژی مشهور برای شرکت­ها از سال­ها پیش بوده است. موفقیت آن وابسته به پذیرش و ارزیابی مصرف­کنندگان از توسعه­برند می­باشد. در این پژوهش با توجه به نقش بسیار حیاتی برند به­تحلیل نقش ارزش­ویژه­برند بر ارزیابی نگرش­مصرف­کنندگان از توسعه­برند لاستیک­بارز در شهر کرمانپرداخته شده است. جامعه آماری در این تحقیق مصرف­کنندگان لاستیک بارز در شهر کرمان بوده و برای به دست آوردن حجم نمونه، از فرمول جامعه نامحدود و روش نمونه­گیری تصادفی­ساده استفاده شده است که حجم نمونه پس از انجام محاسبات آماری 171 می­باشد. ابزار گردآوری­اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده که برای پایایی آن از ضریب­آلفای­کرونباخ استفاده شده است. همچنین در این تحقیق با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM) به بررسی روابط علی بین ابعاد ارزش­ویژه­برند و ارزیابی نگرش­مصرف­کنندگان از توسعه­برند پرداخته و میزان تطابق مدل آکر در صنعت مذکور مورد سنجش قرار گرفته است. یافته­ها نشان می­دهد که ارزش­ویژه­برند تأثیر معناداری بر ارزیابی نگرش­مصرف­کنندگان از توسعه­برند دارد. این در حالی است که تأثیر دو عامل آگاهی از برند و وفاداری­برند نسبت به سایر عوامل بیشتر بوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effects of Brand Equity on Evaluating Consumers’ Attitude towards Brand Extension of Iranian Tire Product
چکیده انگلیسی مقاله Brand extension has become a famous strategy for many companies since many years ago. Its success depends on acceptance and evaluation of consumers about brand extension. In this study, according to the crucial role of the brand, we analyze the role of brand equity on Evaluating Consumers’ Attitude towards Brand Extension of Barez tire in the city of Kerman. The population in this study is the consumers of Barez tire in Kerman and the sample size is 171 patients. To obtain this population, we use random sampling method and an infinite population formula. The data collection tool in this study is a standard questionnaire and for reliability of this questionnaire, Cronbach’s alpha coefficient is used. By the use of structural equation modeling (SEM), we examine the causal relationship between the brand equity and Evaluating Consumers’ Attitude towards Brand Extension. Besides, the fitness of Aaker model has been evaluated in the industry. The results show Brand Equity significantly affects the evaluating of consumers’ attitudes toward brand extension. However, Brand awareness and Brand Loyalty are more effective than other factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داود فیض |
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

مهدی دهقانی سلطانی | dehghani soltani
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_526_128.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253751.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات