این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۱۴۷-۱۸۲

عنوان فارسی طراحی و آزمون رفتار خرید ناگهانی مشتریان
چکیده فارسی مقاله خرید ناگهانی، نیمه پنهان رفتار مصرف کننده است که فروشندگان ماهر می توانند با استفاده از محرک های مختلف به آن دست یافته و میزان فروش خود را بالا ببرند. برای موفقیت بیشتر باید تمامی عوامل موثر بر رفتار خرید ناگهانیرا شناسایی و بررسی نمود.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع توصیفی و پیمایشی است.روش جمع آوری اطلاعات از نوع میدانی و ابزار آن پرسشنامه 40 سوالی است، که پس از تعیین اعتبار روایی (صوری) و پایایی (86/0) در بین نمونه آماری توزیع شد.با توجه به نتایج بدست آمده مشخص شد هر چهار عامل اصلی موثر بر رفتار خرید ناگهانی یعنی عوامل فردی، موقعیتی، مربوط به محصول و روانشناختی با رفتار خرید ناگهانی رابطه معناداری دارند و در بین ابعاد مربوط به عوامل اصلی، همه آنها به جز سن، لذت از خرید، ترفیعات بازاریابی، طراحی محصول و عزت نفس با رفتار خرید ناگهانی رابطه معنی داری داشتند و فرضیات فرعی مربوط به آنها تایید شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خرید ناگهانی، مشتریان، فروشگاه زنجیره‌ای،

عنوان انگلیسی Recognize Effective Factors On Impulse Buying Behavior (Unplanned) Of Customers (Case Study: Refah Chain Stores In Hamadan)
چکیده انگلیسی مقاله Impulse buying is the half hidden behavior of consumerwhich the sellers can attain through different stimulants to increase their own selling .To have higher success , all the factors influencing this behavior must be identified. The present study is an applied one in goal and survey-descriptive in nature.The tools used to collect the data with a 40-item questionnaire.The validity and reliability(86%) of the questionnaire were determined and it was distributed among the sample research.Regarding the results ,it was specified the all four main factors influencingthe impulse buying,i.e individual,situational ,product-related, and psychological factors, have significant relationship with impulse buyingbehavior.Among the dimensions related to main factors,all aspects have significant relationship with impulse buying behavior except age,joy of shopping,marketing promotions, product design and self-esteem, which were confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Impulse Buying, customers, Chain Stores

نویسندگان مقاله روح اله سهرابی |
استاد یار دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

عباس صمدی |
استاد یار دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

ارسلان یوسفی فرد |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_527_128.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253752.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات