این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۷۱-۹۶
عنوان فارسی
رویکرد شش سیگما برای ارزیابی سطح کیفیت خدمات
چکیده فارسی مقاله
رضایت مشتریان سیستمهای تولیدی و خدماتی به عنوان شاه بیت غزل رقابت امروزه در دنیای کسبوکار مدرن خودنمایی میکند. تعریف عناصر، اندازهگیری، تحلیل و ارتقای رضایت مشتریان به ویژه در سیستمهای تولید خدمات در سالهای اخیر مورد توجه وافر قرار گرفته است. برای دستیابی به این مقصود روشهای متعددی مورد استفاده قرار گرفته و توسعههای زیادی برای آنها ارائه شده است. در این تحقیق از رویکرد شش سیگما به عنوان رویکردی نوین و پیشرفته جهت ارزیابی سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان به عنوان شاخصی از رضایت آنها استفاده شده است. بدین منظور ابتدا عناصر کیفی مدیریت ارتباط با مشتریان دانشگاهی – به عنوان یکی از مهمترین سیستمهای خدماتی در جهان امروز- شناسایی و سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (چرخش واریماکس) و مدلیابی معادلات ساختاری (SEM)[1] استاندارد شدند. در نهایت ابعاد تشکیل دهنده مدیریت ارتباط با دانشجو (SRM)[2] با استفاده از متدولوژی شش سیگما مورد ارزیابی و تحلیل واقع شدهاند که نتایج نشان داد که بُعدهای نیازشناسی و راهبرد در وضعیت نامناسبتری نسبت به مابقی ابعاد هستند. [1] Structural equation modeling [2] Student Relationship Management
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Six Sigma, a new approach for evaluating service quality in SRM (Case Study: Yazd University)
چکیده انگلیسی مقاله
Customer satisfaction and service system of manufacturing a bit Ghazal King compete in today's modern business world is glaring . Elements define, measure, analyze, improve customer satisfaction, especially in the service sector recent years, great attention has been placed. To achieve this goal, several methods have been used and develop a lot of it is presented. In this study, the approach six sigma as a modern approach to assess the quality of services provided to its customers as an indicator of satisfaction is used. Therefore the quality of customer relationship management college - as one of the most important service system in the world today - and identified using exploratory factor analysis (Varimax rotation) and structural equation modeling (SEM) were standardized. Student of the constituent relationship management (SRM) using Six Sigma methodology was evaluated and analyzed - which later results in a situation worse than the rest of Nyazshnasy and strategy can be
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی ناصر صدرآبادی |
استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
رضا ابراهیم زاده پزشکی | ebrahimzade pezeshki
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
مهدی ابوالقاسمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
سینا احمدی |
دانشجوی کارشناسی مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_514_126.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات