این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۵، شماره ۹، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی ارائه مدلی جهت بررسی پیامدهای ارزش ویژه برند کارفرما با استفاده از رویکرد مدل‌سازی معادله ساختاری
چکیده فارسی مقاله در بازار کار رقابتی امروز، جذب و حفظ نیروی کار ماهر و با استعداد به چالش اصلی بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است. ارزش ویژه برند کارفرما هدف اصلی فعالیت‌های برندسازی در بازار کار است که افراد جویای کار را تشویق به قبول پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما و کارمندان فعلی را تشویق به ماندن در سازمان می‌کند و در نتیجه می‌تواند در بازار کار برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد کند. هدف از این پژوهش بررسی پیامدهای ارزش ویژه برند کارفرما بود که بدین منظور تاثیر ابعاد مختلف ارزش ویژه برند کارفرما بر تمایل افراد جویای کار به قبول پیشنهاد شغلی از سوی آن کارفرما و همچنین نقش میانجی جذابیت سازمانی در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت. داده‌های مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین دانشجویان سال آخر لیسانس و فوق لیسانس جمع‌آوری شد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد از میان ابعاد ارزش ویژه برند کارفرما: ارزش پیشرفت، ارزش اقتصادی و اعتماد به برند تأثیر مستقیم و معنادار و همچنین تأثیری غیرمستقیم به واسطه نقش میانجی جذابیت سازمانی بر تمایل افراد جویای کار دارند. همچنین نتایج پژوهش نشان می‌دهد تأثیر ارزش توجه و ارزش اجتماعی از طریق نقش میانجی جذابیت سازمانی صورت می‌گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Providing a Model for Assessing the Consequences of Employer Brand Equity with Use of SEM Approach
چکیده انگلیسی مقاله In today’s competitive labor markets, the challenge for organizations is to successfully attract and retain talented staff. Employer Brand Equity is the desired outcome of specific employer branding activities, encouraging applicants to apply and existing employees to stay with the company and could be a key factor of competitiveness for a company in labor market. The purpose of this study was to explore the relationship between the employer brand equity and applicant intention to apply for a job offer in employers’ company and also to test empirically whether this relationship is mediated by organizational attractiveness. Required data were collected through a questionnaire survey among 365 undergraduate and postgraduate students from 4 universities as applicants. Structural Equation Modeling and path analysis were used to test the hypothesized model. The results of this study indicate that from the component of employer brand equity, developmental value, economic value and brand trust have significant effect directly on applicants intention and also indirectly through organizational attractiveness. The results also indicate that the effect of social and interest value is mediated through organizational attractiveness.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فخریه حمیدیان پور |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی-دانشگاه خلیج فارس

علیرضا ضیایی بیده | ziaei bide
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- دانشگاه خلیج فارس

محمد سعیدا اردکانی | saeida ardakani
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_504_125.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253760.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات