این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۵، شماره ۹، صفحات ۲۱-۳۸

عنوان فارسی ارزیابی نقش آمیخته ترفیع در افزایش فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
چکیده فارسی مقاله در دنیای امروز بقا و توسعه­ی سازمان­ها و شرکت­ها در گروی بازاریابی صحیح و فروش محصولات و خدمات است. بازاریابی امروز نه بر محور امکانات تولیدی، بلکه براساس شیوه صحیح اطلاع­رسانی به مصرف­کنندگان استوار است و برای رقابت و حفظ سهم بازار می­بایست شیوه­های مطلوب متقاعدسازی مصرف­کننده را شناسایی نمود. صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ ولی متأسفانه به­رغم رشد فزآینده­ی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی، سهم شرکت­های تولیدکننده داخلی در حال نزول بوده و با افت فروش مواجه شده­اند. از سویی، بررسی ادبیات موضوع مشخص می­کند که تاکنون در مورد بازار این محصولات و شیوه­های مطلوب متقاعدسازی مصرف­کنندگان پژوهشی در کشورمان صورت نگرفته است. لذا، مقاله حاضر به این مهم پرداخته است. رویکرد پژوهش از نوع توصیفی/پیمایشی و جامعه آماری آن، کلیه­ی بانوان شهرستان کرج بوده که حداقل یکبار رنگ موی آتوسا را استفاده نموده­اند. نمونه­ی مورد پیمایش به روش غیراحتمالی در دسترس و به تعداد 384 مورد انتخاب شد. برای آزمون فرضیات پژوهش نیز از آزمون­های پارامتریک و ناپارامتریک آماری استفاده شده است. یافته­های تحقیق حاکی از آنست که فروش حضوری، پیشبرد فروش و تبلیغات به ترتیب مؤثرترین عوامل در افزایش فروش رنگ مو بوده، ولی بازاریابی مستقیم تأثیر معناداری بر افزایش فروش این محصول ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ترفیع، پیش‌برد فروش، تبلیغات، فروش حضوری، بازاریابی مستقیم،

عنوان انگلیسی Investigating The Role of Promotional Mix on Increasing the Sale of Cosmetics (Case Study:Atousa A Hair Color)
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, perpetuity and the development of the organizations and companies depend on appropriate marketing, selling, and servicing. Today’s marketing confirms not only producing devices and tools but also using correct methods of informing consumers. It is essential for successful companies to recognize the best ways of informing and persuading consumers to be able to compete and keep the marketing shares. We have encountered the growing market in cosmetic industry; however, Iranian cosmetic industry does not benefit a large share in such market. Iranian shares in this industry have been decreasing. Reviewing the literature, it was found that no research was conducted neither on marketing of this products nor on using appropriate methods for persuading consumers. Hence, in order to investigate the most suitable methods for informing consumers, a questionnaire was distributed among 384 women who had used Atousa hair color at least once. The result showed that the viewpoint of other consumers is the most important factor in increasing the sales of such a product. Sale promotions and advertising have the lower ranks; however, direct marketing does not play a significant role.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میرزا حسن حسینی | mirza hassan
دانشیار مدیریت بازرگانی-دانشگاه پیام نور، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

بهنام دهبان | دهبان
کارشناس ارشد مدیریت mba-دانشگاه پیام نور، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مریم متولی |
کارشناس ارشد مدیریت mba-دانشگاه پیام نور، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_505_125.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253761.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات