این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۵، شماره ۹، صفحات ۸۵-۱۰۴

عنوان فارسی تبیین وتحلیل ارزیابی استراتژی های صنعت خودرو سازی ایران در ورود به بازارهای خارجی
چکیده فارسی مقاله با رقابتی و پیچیده‏تر شدن تجارت در سطح بین‏الملل لزوم توجه مدیران به استراتژی‏های ورود به بازارهای جهانی به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت‏ها مطرح شد. در عصر حاضر، اندازه‏گیری عملکرد با توجه به محیط‏های پیچیده و پویا نقش حیاتی در موفقیت سازمان‏ها ایفا می‏کند. مدل‏های مختلفی برای اندازه‏گیری عملکرد توسعه داده شده‏اند. یکی از این مدل‏ها، کارت امتیازی متوازن می‏باشد که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روش‏های مشابه است. در این تحقیق به ارزیابی عملکرد استراتژی‏های ورود به بازارهای خارجی شرکت ایران خودرو در طی سال‏های 88 و 89 با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن پرداخته شده است. استراتژی‏های شرکت و شاخص‏های موثر بر عملکرد آن‏ها بر اساس ادبیات پژوهش و پرسشنامه شناسایی و با استفاده از نظر خبرگان در مناظر کارت امتیازی متوازن جانمایی شده است و جهت تعیین درجه ارجحیت مولفه‏ها نسبت به یکدیگر از تکنیک‏ AHP فازی استفاده شده است براساس نتایج حاصل منظرهای کارت امتیازی متوازن به ترتیب درجه موفقیت عبارتند از: منظر نوآوری و توسعه 65%، مشتری 46%، فرآیندهای کسب‏وکار 44% و مالی 19%.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation Etrategies to Enter Foreign Markets Iran Khodro Using BSC and Fuzzy AHP
چکیده انگلیسی مقاله With business being more competitive and complicated at international level, necessity of managers’ attention to entry strategies to global markets was introduced as a commercial advantage for companies. In current arena, performance evaluation plays an important role in companies’ success according to complicated and dynamic environments. Various models are developed to measure performance. One of these models is balanced scorecard which has many priorities upon similar methods. This study deals with performance assessment of Iran khodro strategies to enter foreign markets during years 88 and 89 using balanced scorecard. Company strategies and effective index upon these strategies performance is exhibited on the basis of research literature and identification questionnaire and by using experts’ views in balanced scorecard. fuzzy AHP technique is used to determine the degrees of parameters priority to each other. Based on the results of the degree of success of the balanced scorecard perspectives are: Innovation and development prespective 65%, customer 46%, business processes 44% and financial 19%.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله دکتر اسماعیل ملک اخلاق |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

سید محمد نوع پسند اصیل | seyed mohammad
استادیار گروه مدیریت دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

خدیجه جمالی عباسعلی | jamali abbasali
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_508_125.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253764.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات