این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۳۰-۴۶
عنوان فارسی
بررسی تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشیمی ایران
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمان در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده است. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق، پرسشنامه 42 سؤالی طراحی و بین کارکنان بازرگانی خارجی و داخلی و بازاریابی شرکت بازرگانی پتروشیمی به شیوه طبقه بندی نسبی (به نسبت تعداد کارکنان هر بخش) توزیع شد. ضریب آلفای کرونباخ برای همه متغیرها در سطح قابل قبول قرار داشت. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS (نسخه 15) استفاده شده است. نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معناداری میان قابلیت های مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد کل سازمان )عملکرد بازار, عملکرد مشتری و عملکرد مالی( وجود دارد. قابلیت های بازاریابی خارجی بیشترین تأثیر را بر روی عملکرد کل سازمان، عملکرد بازار و عملکرد مالی دارد، در حالی که قابلیت های بازاریابی داخلی بیشترین تأثیر بر روی عملکرد مشتری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Marketing Knowledge Management Capabilities on Organizational Performance in Iranian Petrochemical Industry
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the effect of marketing knowledge management (MKM) on organizational performance in Iranian petrochemical industry. The 42 items questionnaire was designed for measuring the variables of the research model and was distributed among 50 external and internal business and marketing members of Petrochemical Commercial company (in proportion to the number of the members of the units). The Chronbach,s alpha coefficient was acceptable for all the variables. Multiple regression method by SPSS software (version 15) used to analyze the collected data. The findings indicate that there is a significant and positive correlation between marketing knowledge management capabilities and whole organizational performance (market performance, customer performance, financial performance(. External marketing capabilities have the strongest influence on whole performance, market performance and financial performance, while internal marketing capabilities have the strongest influence on customer performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا حمیدی زاده | mohammad reza
شهید بهشتی
محمد رضا خیرخواه | mohammad reza
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_165_73.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253768.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات