این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۱۴۱-۱۶۱
عنوان فارسی
کاربرد محاسبات فازی در ماتریس های پورتفولیو به منظور بهبود تدوین راهبردهای سبد کسب وکار
چکیده فارسی مقاله
تحلیلهای ماتریسی پورتفولیو(سبد سرمایه گذاری) یکی از رایج ترین روش های تجزیه و تحلیل کسب و کارها می باشند و ماتریس جذابیت – توانمندی کسب وکار یکی از انواع آن به شمار می آید که برای اهداف این تحقیق انتخاب شده است.در این مقاله محدودیت ها و مسائل موجود در رویکرد سنتی تجزیه وتحلیل کسب وکارها، تبیین وکاستی های مدنظر با کابرد تئوری اعداد فازی مرتفع می گردد. در روش شناسی پیشنهادی، عوامل داخلی و خارجی در قالب توضیحات زبانی و به صورت اعداد مثلثی فازی با رویکرد غربالسازی فازی ارزیابی می شوند. اعداد مثلثی فازی حاصل، در ماتریس جذابیت – توانمندی کسب وکار ترسیم و برآورد منطقه ای از هر کسب و کار جانمایی می گردد. نتایج بیانگر این مهم است که روش شناسی تبیین شده در مقاله حاضر، با توجه به درصد مساحت های هر منطقه، راهبردهای معنیدارتری برای کسب وکارها تدوین و تعیین اولویت می نماید. در انتها با بیان یک مطالعه موردی از کاربرد روش شناسی پیشنهادی در یکی از شرکتهای فعال در صنعت قندوشکر، مفاهیم ذکرشده به طور عمیق تری مورد توجه قرار داده می شود
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Application of Fuzzy Calculation in Portfolio Matrices for Improving Formulation of Portfolio Strategies
چکیده انگلیسی مقاله
One of the most important instruments used in portfolio analysis is the business portfolio analysis matrix and the industry attractiveness – business strength matrix is the variation of the business portfolio analysis matrix that we have selected for the purposes of this research. In this paper, we consider the limitations and problems of the classic portfolio analysis approach and resolve these problems by using fuzzy set theory. In the proposed methodology, both internal and external factors are evaluated in linguistic terms and in terms of fuzzy triangular numbers with fuzzy screening approach. Triangular fuzzy numbers were displayed in industry attractiveness – business strength matrix and specified a region on the matrix for each business. Thus the presented methodology in this article, according to the percentage of the rectangle in each zone, extracts and prioritizes the more significant strategies for businesses. Finally, an application in one of active Companies in Sugar industry is presented to illustrate the proposed methodology.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی اکبری |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه تهران، محقق پژوهشکده علوم و فنون سازمان اتکا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمود مرادی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_170_73.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253772.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات