این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۴، شماره ۷، صفحات ۸۸-۱۰۴
عنوان فارسی
تناظر استراتژی کسب و کار با عدم اطمینان محیطی
چکیده فارسی مقاله
استراتژی های سطوح مختلف سازمان در جهت واکنش مناسب نسبت به عوامل محیطی اتخاذ می شوند و تناسب آن ها با میزان تغییرات محیطی موضوع حیاتی برای سازمان است. در این مقاله، با مطالعه ادبیات تحقیق در زمینه استراتژی سطح کسب و کار و عدم اطمینان محیطی، مدلی برای تناظر این دو ارائه شده است. از ترکیب مدل پورتر و مدل مایلز و اسنو، چهار نوع استراتژی کسب و کار معرفی و نیز عدم اطمینان محیطی در چهار وضعیت تعریف گردید. جامعه آماری عبارت است از کارشناسان و مدیران شرکتهای پگاه فارس و شام شام و از آنجائیکه این جامعه محدود است از همه اعضای آن پرسش به عمل آمد. بدلیل اینکه از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است، نشان دهنده روایی پرسشنامه است و ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه عدم اطمینان محیطی 844/0 محاسبه شد. تعداد 44 پرسشنامه از شرکت پگاه فارس و 32 پرسشنامه از شرکت شام شام جمع آوری شد. نتایج نشان داد استراتژی کسب و کار در شرکت پگاه فارس استراتژی مدافه کم هزینه و در شرکت شام شام، استراتژی مدافع تمایز طلب است. بین وضعیت موجود و مطلوب استراتژی کسب و کار در هر دو شرکت اختلاف معناداری وجود دارد. همچنین استراتژی کسب و کار در هر دو شرکت با عدم اطمینان محیطی تناظر مناسبی ندارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Business strategy correspondence with Environmental Uncertainty
چکیده انگلیسی مقاله
The different organizational levels of strategies are planned for a suitable react related to environmental factors. Consequently, it is crucial for organizations to confirm these strategies with organizational changes. After studying of literature about Business level strategies and environmental uncertainty, we proposed a suitable model. With combination of Porter and Miles & Snow models, four types of business strategy were introduced that included: prospector, analyzer, low-cost defender and differentiation defender. The statistical society included 44 managers and experts from Pegah Fars company and 32 managers and experts of Sham Sham company and we used Questionnaire to collect data. The results showed that there is difference between expected and existed situation of business strategy in both companies. Also base on the conceptual model, there is not fitness between business strategy and external environment, in both companies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیدرضا رضوانی |
استادیار دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
مازیار سهامخدم | سهامخدم
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_174_72.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253776.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات