این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۳، شماره ۶، صفحات ۵۱-۷۴
عنوان فارسی
شناسایی ذهنیت افراد نسبت به سیاستهای خصوصیسازی در ایران
چکیده فارسی مقاله
مقوله خصوصیسازی در جامعه کنونی ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، بعد از گذشت سه دهه از آغاز خصوصیسازی در دنیا و در حالی که توجه پژوهشگران کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه به پیامدهای مثبت و منفی آن معطوف شده ، اکنون در کشور تمایلی برای استفاده از پیشنهادهای آن نظریه به وجود آمده است. در این پژوهش تلاش شده تا با استفاده از روششناسی کیو و تحلیل عاملی اکتشافی که در پی کشف ذهنیت افراد است و با بهرهگیری از نظرات افراد، ذهنیت آنان نسبت به خصوصیسازی شناسایی شود. یافتههای پژوهش نشان میدهد که در جامعه مورد بررسی، هشت ذهنیت قابل شناسایی است. این هشت ذهنیت شناسایی شده در دو رویکرد اقتصادی و سیاسی قابل تحلیل است. این به آن مفهوم است که ذهنیت جامعه مورد بررسی بر اساس رویکرد سیاسی و اقتصادی آنهاتحت تأثیر قرار میگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید یعقوب حسینی | seyed yaghoub
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه خلیج فارس
بابک بهجتی اردکانی | behjati ardakani
دانشجوی کارشناسی ارشد mba مؤسسه آموزشی نور طوبی
سحر رحمانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد mba مؤسسه آموزشی نور طوبی
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات