این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
ارزیابی دیدگاه مدیران در خصوص وضعیت شهر الکترونیک
چکیده فارسی مقاله
شهروند الکترونیک در مقایسه با شهروند سنّتی، زندگی مدرنتری را تجربه میکند؛ برای زندگی در عصر ارتباطات و اطّلاعات اعتماد به نفس بیشتری دارد و با توانایی بیشتری از حقوق شهروندی خود دفاع میکند. فراگیری مهارتهای شهروند الکترونیکی، توانایی استفاده از فنآوریهای ارتباطی نوین را در شهروندان افزایش میدهد که به نوبۀ خود، آنها را برای استفاده از تسهیلات و خدمات دولت الکترونیک آماده میسازد. در همین راستا و با هدف بررسی عوامل مؤثّر در ایجاد شهر الکترونیک، در این پژوهش، پس از مطالعۀ ادبیات تحقیق موجود و مصاحبه با کارشناسان و متخصصان حوزه تجارت الکترونیک، فنآوری اطّلاعات و ارتباطات، مهمترین شاخصهای ایجاد شهر الکترونیک استخراج شده، میزان اهمّیّت این شاخصها در قالب پرسشنامه از دیدگاه مدیران فعّال در حوزه فنآوری استان یزد مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده با استفاده از تکنیکهای MADM (هم سنّتی و هم فازی) مورد تحلیل قرار گرفت و مهمترین عوامل، تعیین و رتبهبندی گردیدند. نتایج نشان داد که عواملی چون تدارکات الکترونیک، تراکنش الکترونیک و تفکّر استراتژیک بلندمدت در سطح کلان کشور بااهمّیّتترین عوامل از دیدگاه مدیران و کارشناسان حوزۀ فنآوری اطّلاعات استان یزد، برای ایجاد شهر الکترونیک یزد هستند. همچنین، دو بعد حاکمیّت فنآوری اطّلاعات و مدیریّت ارتباط با مشتری بااهمّیّتترین ابعاد شناخته شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of Managers’ Viewpoints on e-City Position (Case Study: Yazd e-City)
چکیده انگلیسی مقاله
This
E-citizen compared to traditional citizen experiences a more modern life has more confidence for living in the age of information and communication; and will defend his/her citizen rights with more capability. Learning e-citizen skills increases the ability of using new communication technologies which in turn increases their readiness in employing electronic government facilities and services. In this way and with an aim of studying the factors influencing on e-city, after review of existing literature and interviews with experts of e-commerce, information and communication technology, the most important indicators of e-city establishment have been extracted and their important priorities have been determined by using a questionnaire from the point of view the IT active managers in the Yazd province. Results have been analyzed by the use of MADM techniques (both traditional and fuzzy) and the most important factors have also been determined and prioritized. Findings imply that factors such as e-procurement, e- transactions and long-term strategic thinking at the country macro-level are the factors with the highest importance in establishment of Yazd e-city from viewpoint of Information Technology managers and experts in Yazd province. Also, the two dimensions of IT governance and Customer Relationship Management have been identified as the most important dimensions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حسن حاتمی نسب | seyed hassan
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم وتحقیقات، گروه مدیریت، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
رضا طالعی فر |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
منیره عسکری نژاد |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
علی دهقانی |
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات