این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۲۷-۵۵

عنوان فارسی ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای
چکیده فارسی مقاله یکی از مسائل مهم در سازمانها تعیین سطح کارآیی یا به عبارتی ارزیابی عملکرد فعالیتهای سازمانی آنهاست. با توجّه به اهمیت بسیار بالای صنایع خدماتی نظیر صنعت فروشگاه های زنجیره ای در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره­ای اهمیت شایانی دارد. هدف از این مقاله ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره­ای اتکا با استفاده از تعیین معیارهای ارزیابی است تا بتوان از طریق نظام ارزیابی و رتبه بندی، کارآیی این واحدها را اندازه­گیری نمود و پس از مشخص شدن واحدهای کارآ و ناکارا، راهکارهای بهینه­سازی واحدهای ناکارآ تا رسیدن به سطح کارآیی را ارائه کرد. این پژوهش به ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره­ای با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها پرداخته است. نتایج حاصل از این تحقیق پس از اجرای مدل CCR نهاده گرا به عنوان مدل پیشنهادی در این مقاله و تعیین نمره کارآیی هر یک از واحدها نشان می دهد که 68% این فروشگاه­ها کارآ و32% آنها ناکارآ هستند. می توان اقدام به تشکیل مجموعه های مرجع نمود و سهم هر یک از واحدهای تصمیم گیرنده در ایجاد واحدهای مجازی همان جوابهای مدل CCR ورودی محور (lj ها) خواهدبود. بر این اساس می توان در راستای هدف تحقیق، منابع اضافی واحدهای ناکارآ را برای رسیدن به مرز کارآ با استفاده از منطق مجموعه های مرجع کاهش داد تا در نتیجه کارآیی کلّی مجموع DMU ها افزایش یابد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریماه مخاطب رفیعی | mokhatab rafiei
استادیار دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)

فرشته عباس آبادی |
کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات