این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۷۴-۹۶
عنوان فارسی
تبیین الگوی استقرار ماشینهای خودپرداز
چکیده فارسی مقاله
انتخاب جایگاه مناسب برای استقرار ماشینهای خودپرداز یکی از مباحث مهم در صنعت بانکداری الکترونیکی به حساب میآید. این مقاله با بهکارگیری دادههای حاصل از پیمایش مدیران شعب یکی از بانکهای دولتی ایران و با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی، به تبیین الگوی استقرار این نوع ماشینها میپردازد. هر چند پیشینهی تحقیق حکایت از تنوع و تعدد بالای معیارهای مؤثر بر الگوی استقرار این نوع ماشینها دارد، نتایج تحقیق حاضر نشان دهندۀ آن است که مدیران هنگام اخذ تصمیم دربارۀ محلّ نصب ماشینهای خودپرداز، لزوماً به تمام این معیارها توجه نمیکنند، ضمن آنکه در میان معیارهای مورد توجه، برخی معیارها در مقایسه با برخی دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در این خصوص، مدیران شش معیار «تراکم جمعیت»، «شغل مشتریان»، «تحصیلات مشتریان»، «نزدیکی به چهارراهها و میادین اصلی شهر»، «فاصله تا شعب خودی»، و «فاصله تا ماشینهای خودپرداز بانکهای رقیب» را به عنوان مهمترین معیارها و سه معیار «مجاورت با ورزشگاهها»، «آتشنشانیها»، و «قرار گرفتن در خیابانهای یکطرفه یا دوطرفه» را به عنوان کماهمیتترین معیارهای دخیل در فرایند اخذ تصمیمات مکانی ماشینهای خودپرداز اعلام کردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لعیا الفت |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
رحیم فوکردی | فوکردی
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات