این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۰۷-۱۲۳
عنوان فارسی
ترسیم نقشۀ فازی عناصر اجرای طرح کسب و کار الکترونیک در سازمانهای کوچک و متوسّط
چکیده فارسی مقاله
تحوّلات چشمگیر سه دهۀ اخیر در عرصۀ فنآوری اطلاعات و سیستمهای ارتباطی جهان باعث گردیده تا برخی کشورهای کمتر توسعه یافته با درک زمینه های جدید ایجاد شده، برنامهریزی همه جانبهای در زمینه کسب و کار استفاده کنند و با استفاده از فنآوری اطلاعات موجب رشد ضریب اقتصادی و اجتماعی شده، و فاصله خود را با کشورهای توسعه یافته کمتر کنند. سازمانهای کوچک و متوسّط در اقتصاد این کشورها جایگاه بسیار مهمی دارد. هدف مقالۀ حاضر تجزیه و تحلیل عناصر پیادهسازی طرح کسب و کار الکترونیک در سازمانهای کوچک و متوسّط است. برای حصول این مطلوب در این تحقیق، با استفاده از روش تحلیلی مبتنی بر ترسیم نقشه فازی، مهمترین عوامل بحرانی شکست و موفّقیّت پیادهسازی طرح کسب و کار الکترونیک در سازمانهای کوچک و متوسّط شناسایی و از 61 شاخص برای تحلیل استفاده میشود. نتایج تحلیل 61 شاخص حاکی از آن است که عناصری نظیر توسعه، آموزش و مدیریت منابع انسانی، زمانبندی تولید، مدیریت روابط خارجی، بالا بودن سیستمهای ارتباطی در سازمان، و کسب، ایجاد و مدیریت دارایی، مهمترین عوامل بحرانی شکست قلمداد میشوند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Sketching Fuzzy Plan for Implementation of E-Business in Small and Medium-Sized Enterprises
چکیده انگلیسی مقاله
In the past three decades significant developments in IT and communication systems in the world has caused some under-developed countries to become sensitive to new opportunities and undertake an all-out planning for their development and increase their economic and social growth to narrow their gap with developed countries and be able to compete with them. For such an aim, e-commerce has been lent too much credence specially in the small and medium size businesses. Our study here seeks to analyze the elements required for implementing e-business plans in small and medium-sized enterprises. To this end, we present a fuzzy map-based methodology in order to explore the most important critical success and failure factors for implementing e-business plan. Conducting an analysis on 61 criteria led us to the conclusion that factors like development, education and management of human resources, production timeframe, foreign relations management, communication systems and financial management are among the important critical failure factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید غلامرضا جلالی نایینی | seyed gholamreza jalali naini
عضو هیأت علمی دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
یاسمن محمدرضایی لرکی | mohammadrezaei larki
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علم وصنعت ایران
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات