این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱-۲۶

عنوان فارسی اثر اینترنت بر جهت دهی کانال های صادراتی در شرکت های کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله هدف این تحقیق، بررسی انتخاب کانال صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط (SME) تولید و صادر کنندۀ موادغذایی در زمانی است که ازاینترنت به عنوان ابزار اطلاعاتی و ارتباطاتی در محیط بین الملل استفاده می کنند. برای مشخص نمودن تاثیر اینترنت بر کانالهای صادراتی و اینکه چگونه امکانات اینترنتی و استفاده از اینترنت بر انتخاب کانالهای صادراتی تاثیر دارد، دو مدل مفهومی ارائه شده است؛ مدل اوّل، ارتباط بین امکانات اینترنتی و انتخاب صادرات را می آزماید و مدل دوم به طور خلاصه، مفاهیم و ارتباطاتی ارائه می کند که استفاده از اینترنت را به انتخاب صادرات مستقیم SME ها اتصال می دهند. در مدل دوم از مدل فرایندی جهانی شدن و تئوری هزینۀ مبادله برای تشریح این مسأله که چگونه امکانات اینترنتی و استفاده از اینترنت بر انتخاب صادراتی SME ها تأثیر دارد،استفاده شد . مدل فرآیندی جهانی شدن در شرکتهای مورد مطالعه پذیرفته شد، ولی میزان کسب اطلاعات بازارهای خارجی با استفاده از اینترنت میزان قابل توجهی نیست.استفاده از تئوری هزینۀ مبادله نیز برای تشریح پدیدۀ مذکور، نتایج سؤال برانگیزی را ایجاد نمود.از یک طرف، یافته ها نشان می دهد که استفاده از اینترنت می تواند عدم اطمینان رفتاری شرکت های مورد مطالعه را کاهش دهد، ولی از طرف دیگر، این کاهش عدم اطمینان رفتاری شرکای خارجی، هزینه مبادلات را تنها اندکی کاهش می دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
استادیار دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

سهیلا خادمی |
دانشجوی دکترای بازاریابی بین الملل دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات