این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۴۰-۱۶۹
عنوان فارسی
عوامل موثربرعملکرد شرکتهای کوچک درمراحل اولیهی رشد (مطالعه¬موردی شرکتهای مستقر در مراکز رشد پارکهای علم و فناوری کشور)
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله رابطۀ میان توانمندیهای مدیریتی شرکتهای کوچک مستقر در مراکز رشد پارکهای علم و فناوری کشور در مراحل اولیه رشد بر عملکرد آنها بهره گیری از نظرات یک گروه کارشناسی و خبره شامل 38 نفر از مدیران بررسی میشود. این بررسی نشان میدهد که سازه توانمندیهای مدیریتی دارای سه بعد است: توانمندی بازاریابی، توانمندی مالی/ عملیاتی و توانمندیهای فناورانه. رابطه مثبت میان دو سازهٔ اول و متغیر عملکرد کمک میکند تا فعالیتهای کلیدی و بحرانی در مراحل اولیهرشد شناسایی شود . به نظر میرسد عامل غالب٬ همان توانمندی بازاریابی باشد. علاوه بر این٬ سطح توانمندی بازاریابی همراه با فرض وجود منابع مالی مطمئن خارج از شرکت نیز مطالعه و بررسی شده و نتایج نشان میدهد هرچه مدیران شرکت تواناییهای مدیریتی بیشتری داشته باشند آن شرکت در کسب منابع مالی از منابع خارجی موفقتر است. در عین حال٬ آموزشهای هدف دار و حمایتی نیز عاملی تأثیر گذار و تعیین کننده در جهت ایجاد و تقویت این توانمندیها هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامرضا ملک زاده |
دانشجوی دکترای مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
مصطفی کاظمی |
استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات