این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۳۱-۵۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر نوجویی مصرف کننده، دانش محصول و اعتماد به شناسۀ والد بر پذیرش توسعۀ شناسه
چکیده فارسی مقاله امروزه ایجاد، حفظ و توسعه شناسه[1] از مهم­ترین مسائلی است که در هر کسب و کاری مطرح می­شود. تحقیق حاضر، رابطۀ بین نوجویی مصرف­کننده و پذیرش توسعه (افقی و عمودی) شناسه و همچنین تأثیر تعدیلی دو متغیر دانش محصول و اعتماد به شناسه والد[2] را بر این رابطه، مورد بررسی قرار می دهد. برای آزمون فرضیه­های تحقیق از نمونه 385 نفری مصرف­کنندگان محصولات "رامک" در شهر شیراز استفاده شد. مدل ارائه شده و فرضیه ها با استفاده از" روش تقسیم" مورد آزمون قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که نوجویی مصرف­کننده بر پذیرش توسعۀ افقی و عمودی شناسه، تأثیر مثبتی دارد. از میان دو متغیر تعدیل­کننده مورد بررسی، اثر تعدیلی دانش محصول، مورد تأیید قرار نگرفت و طبق یافته­ها، مشخص شد که اعتماد به شناسۀ والد بر رابطۀ بین نوجویی مصرف­کننده و پذیرش توسعۀ شناسه، اثر تعدیل کننده دارد. [1]. در این مقاله به جای واژه BRAND از معادل فارسی آن،" شناسه" استفاده شده است. [2]- Core Brand.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یاسر جباری |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

منیژه قره چه |
استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی ، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

شهریار عزیزی |
استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی ، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات