این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کیمیای هنر
، جلد ۴، شماره ۱۷، صفحات ۸۶-۹۷
عنوان فارسی
تأثیر محیط کاری اداری به عنوان یک روش هنری بر یادگیری دانش آموزان
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش دستیابی به تأثیر دودل کردن بر روی بهبود شیوه آموزش دانش آموزان پسر مدارس تهران بوده است. طراحی این پژوهش به شیوه پیش آزمون-پس آزمون و با استفاده از گروه کنترل انجام شده است. یک گروه متشکل از 175 دانش آموزان نوجوان پسر 12 - 13 ساله مدارس تهران برای مطالعه انتخاب شدهاند. پس از آموزش یک بخش از درس علوم، از دانش آموزان خواسته شد تا به سؤالات مشخصی پاسخ دهند و پس از آن این نمرات به عنوان نمرات پیش آزمون مورد استفاده قرار گرفت. پس آزمون پس از اجرای رفتار درمانی پیشنهادی انجام شد. در طی ده جلسه، در شرایط کلاس و درس یکسان، صفحات سفیدی در اختیار دانش آموزان قرار میگرفت و از آنها خواسته میشد تا به صورت آزادانه به دودل کردن بپردازند. در انتهای هر جلسه سؤالات مرتبط با درس از آنها پرسیده و میزان افزایش پیشرفت دانش آموزان در درس ارزیابی میشد. گروه آزمون و کنترل هر یک شامل 27 دانش آموز انتخاب شده به صورت تصادفی بودند که مشارکتکنندگان در گروه آزمون به دودل پرداخته و گروه کنترل از این کار منع شده بودند. به منظور ارزیابی تأثیر دودل، از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده و مقایسه نتایج آزمونهای دو گروه نشان دهند اینست که میان نتایج گروه آزمون و کنترل از منظر یادگیری تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، شیوه آموزشی، نوجوانان پسر، دانش آموز
عنوان انگلیسی
How does Doodling Effects on Students Learning as an Artistic Method?
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this study was to assess the effects of doodling on learning performance of high school male students in Tehran. The design of this research was a pre-test–post-test with a control group. A group of 175 junior high school 12 -13 year old students was chosen for this study. After being taught a section of Natural Science course, the students were asked to answer questions related to the lessons. After that, their grades were used as the pre-test scores. The post-test was carried out after the devised treatment. During ten sessions of the same course and teacher, the students were given a blank sheet and were asked for doodling if they liked to/felt for. After each session, a couple of relevant written questions were asked to evaluate how well students learned the lessons. The experiment and control group both consisted of 27 randomly selected students; participants in experiment group were doodlers and those in control group didn’t doodle. To evaluate the doodling effect, covariance analysis is performed. Comparison of the grades showed that the experiment group outperformed the control group significantly (P< 0.01).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم تدین | maryam tadayon
faculty of art amp;amp; architecture, tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
رضا افهمی | reza afhami
faculty of art amp;amp; architecture, tarbiat modares university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-130&slc_lang=en&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1534/article-1534-254348.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات