این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کیمیای هنر، جلد ۲، شماره ۷، صفحات ۴۳-۶۲

عنوان فارسی گذار زیباشناسی از امر زیبا به ورطه مفاهیم زیباشناختی
چکیده فارسی مقاله فرانک سیبلی کیی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین زیباشناسان قرن بیستم در حوزه فلسفه و زیباشناسی تحلیلی است. وی برای نخستین بار مسأله مفاهیم زیباشناختی را مطرح می‌کند و با مقالات درخشان و تاثیرگذار خود جایگاه این بحث را به عنوان یکی از موضوعات اصلی که زیباشناسی باید به آن بپردازد تثبیت می‌کند. این مقاله به معرفی و تحلیل مفاهیم زیباشناختی از دیدگاه فرانک سیبلی می‌پردازد. در این راستا نگارنده ابتدا مفاهیم زیباشناختی را با روش‌شناسی مبتنی بر ارائه مثال‌ها و نمونه‌ها معرفی می‌کند و سپس با تشریح مدعاهای ضمنی بحث، به توجیه آن‌ها می‌پردازد. در نهایت پس از معرفی و تعیینِ حدودِ قلمروِ کاربردِ مفاهیم زیباشناختی، به تحلیل مقدماتی مفاهیم زیباشناختی و شیوه به کاربردن آن‌ها در توصیف اشیا پرداخته می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Aesthetic Transition from Beautiful to the Abyss of Aesthetic Concepts: Introducing and Analyzing Aesthetic Concepts of Frank Sibley
چکیده انگلیسی مقاله Frank Sibley is one of the most influential aesthetician and philosophers of art in twentieth century’s tradition of analytic philosophy. He’s the one who propagate the issue of aesthetic concepts through his brilliant essays and establishes these concepts as the core themes of aesthetics. This article would introduce and analyze Frank Sibley’s aesthetic concepts. To do this I first argue for his concepts by giving examples and explaining Sibley’s tacit claims. Finally, when these concepts are fully clarified and the borders of their usage are determined, the method for applying them will be explored.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدصادق کاشفی | muhammad sadegh kashefi



نشانی اینترنتی http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-51&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1534/article-1534-254418.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات