این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کیمیای هنر
، جلد ۲، شماره ۷، صفحات ۶۳-۷۸
عنوان فارسی
درسهای فیلسوفِ هنرمند: دوشان، بورن، نیومن و فرانسیس به روایت لیوتار
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر به بررسی برخی دیدگاههای ژان فرانسوا لیوتار، اندیشمند نامدار فرانسوی نیمه دوم قرن بیستم، درباره هنر و برخی هنرمندان مورد علاقهاش میپردازد. لیوتار که به سبب نظریات جنجالیاش درباره افول روایتهای کلان و پسامدرنیته شهرتی عالمگیر یافت با بهرهگیری از کلیدواژگانی چون امر والا، غیر قابل نمایش، تخالف و اصوات خاموش به گمانهزنی انتقادی خود در قلمرو هنر میپردازد. او با کشف ناسازگاری تراندیسندههای دوشان، عملکردهای پنهان آثار بورن، رویداد والای آثار نیومن و نوانسهای اشباعات رنگی فرانسیس علیه سلسلهمراتب نظم مستقر روایت و گفتمان و در مجموع فرایند کلیتسازی در عرصه هنر اقامه دعوی میکند و جویای نوعی پیرازیباییشناسی در فلسفه هنر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Lessons of Artist Philosopher: Lyotard on Duchamp, Buren, Newman, and Francis
چکیده انگلیسی مقاله
This article would discuss some of Jean Francois Lyotard’s views on art and his favorite artists as well. Becoming world-wide known for his controversial theories about postmodernity and the collapse of grand-narratives, Lyotard used keywords like sublime, undepictable, differend, and silent voices to better present his critical opinions in the realm of art.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حامد عزیزیان گیلان | hamed azizian gilan
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-52&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1534/article-1534-254419.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات