این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۹۵-۲۰۶
عنوان فارسی
طراحی مدل فرآیند مدیریت مدارس موفق بر اساس یافته های پژوهش بین المللی ISSPP
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: پروژه ISSPP در سال 2001 به اجرا درآمد و همچنان به دنبال درک ویژگی ها، گرایشات و خصوصیات مدیران موفق مدارس موفق هستند. نتایج مطالعه موردی در کشورهای مختلف نشان میدهد که مدیران آموزشی موفق دارای خصوصیات برجستهای هستند. هدف پژوهش حاضر شناسایی ویژگی های مدیران مدارس موفق بر اساس پژوهش های انجام شده در پروژه ISSPPو ارائه الگوی مدیریت مدارس موفق با منطق پارادایمی است. روش ها: روش پژوهش، کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل متخصصان و صاحب نظران آموزش و پرورش و اساتید دانشگاهی بودند که تعداد 15 نفر به روش نمونه گیری گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مقالات انتشاریافته در پایگاه رسمی اینترنتی ISSPP در دانشگاه ناتینگهام انگلستان و مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. تعداد کل مقالات منتشر شده در این پایگاه تا پایان سال 2019 بالغ بر یکصد مقاله بود که این پژوهش به بررسی 36 مقاله مرتبط با ویژگی های مدیر مدارس موفق پرداخته است. تحلیل این داده ها با روش داده بنیاد و کد گذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. یافته ها: از تحلیل مصاحبه ها و مقالات در مرحله کد گذاری از 393 مفهوم، در مرحله کد گذاری محوری 40 مقوله فرعی و در کد گذاری انتخابی پنج مقوله اصلی دسته بندی شد. نتیجه گیری: در نهایت مدل پارادایمی در قالب پدیده محوری(فلسفه، بینش و ارزش ها)، شرایط علّی(الگوی رهبری)، شرایط زمینه ای(رفتارها و خصوصیات شخصیتی)، شرایط مداخله ای(مداخلات سازمانی)، راهبرد ها(روابط) و پیامدها(موفقیت) تدوین شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیر موفق، مدارس موفق، ISSPP، پایداری موفقیت
عنوان انگلیسی
Designing a successful school management process model based on ISSPP international research findings
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The ISSPP project was launched in 2001 and continues to seek to understand the characteristics, attitudes and characteristics of successful school. The results of a case study in different countries show that successful educational managers have outstanding characteristics. The purpose of this study is to identify the characteristics of successful school principals based on research conducted in the ISSPP project and to present a model of successful school management with paradigm logic. Method: The research method is qualitative and based on data foundation theory. The statistical population of the present study included education specialists and academics and 15 people were selected as a sample by snowball sampling. The research tools were articles published on the official ISSPP website at the University of Nottingham, England, and semi-structured interviews. The total number of articles published in this database by the end of 2019 was over 100 articles. This study examined 36 articles related to the characteristics of a successful school principal. The analysis of this data was performed by open source data and axial and selective coding methods. Result: From the analysis of interviews and articles in the coding stage of 393 concepts, in the axial coding stage 40 sub-categories and in the selective coding five main categories were categorized. Conclusion: Finally, the paradigm model in the form of central phenomena (philosophy, insights and values), causal conditions (leadership model), contextual conditions (behaviors and personality traits), intervention conditions (organizational interventions), strategies (relationships) and Consequences (success) were formulated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Successful Principal, Successful Schools, ISSPP, Sustainability of success
نویسندگان مقاله
سارا عابدی کوشکی | Sara Abedikooshki
Semnan University
دانشگاه سمنان
علی اکبر امین بیدختی | Aliakbar Aminbeidokhti
Semnan University
دانشگاه سمنان
حسن رضا زین آبادی | Hassanreza Zeinabadi
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی تهران
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2941-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سایر موضوعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات