این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اقتصاد و بانکداری اسلامی، جلد ۱۱، شماره ۳۸، صفحات ۱۹۳-۲۲۳

عنوان فارسی طراحی الگوی بازارپردازی خرده‌فروشان جدید محصولات مصرفی تند گردش مورد حمایت بانک سامان
چکیده فارسی مقاله خرده‌فروشان از فن‌آوری‌های جدید استفاده می‌کنند تا به نیازهای دائماً در حال تغییر مصرف‌کنندگان پاسخ دهند. مهمترین عامل در تعیین تند مصرف‌بودن محصولات، سرعت فروش آن‌هاست. افزایش سطح رقابت میان واحدهای خرده فروشی و گسترش دامنه انتخاب مشتریان، سبب شده است تا این واحدها، توجه ویژه‌ای برای مشتریانی که اقدام به خرید های در لحظه (آنی) می‏نمایند، داشته باشند. در این راستا بانک سامان سال‌هاست با آگاهی از وجود ظرفیت‌های بالقوه این صنعت و همچنین نظر به گذار بازار خرده‌فروشی ایران خدمات بازارپردازی متنوعی به خرده‌فروشان ارائه می‌دهد. هدف از این پژوهش طراحی الگوی بازارپردازی خرده‌فروشان جدید محصولات مصرفی تند گردش مورد حمایت بانک سامان بود. این تحقیق با مشارکت 25 نفر از بازار پردازان فروشگاه‌های زنجیره‌ای موردحمایت بانک سامان در شهر تهران از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته و به روش نمونه‌گیری هدفمند انجام شد. تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها با استفاده از کدگذاری سه مرحله‏ای در پیاده سازی روش تحقیق تحلیل مضمون صورت گرفت. اعتبار سنجی اعتباریابی لینکلن و گوبا بود. نرم افزار استفاده‌شده  مکس کیو دی ای بود و چهار مضمون اصلی؛ رفتار مصرف‌کننده، وظایف بازار پرداز، عوامل مورد نظر مصرف‌کننده در بازارپردازی و مدیریت امور فروشگاهی به‌عنوان مضامین احصاء‌شده مشخص گردیدند و سپس الگوی بازارپردازی خرده‌فروشان مورد حمایت بانک سامان در محصولات مصرفی تند گردش طراحی گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازارپردازی، بانک سامان، خرده فروشان جدید، محصولات مصرفی تندگردش.

عنوان انگلیسی Designing a new marketing model for retailers of fast-moving consumer products (Case study: Retailers supported by Saman Bank)
چکیده انگلیسی مقاله Retailers are using new technologies to meet the ever-changing needs of consumers. The most important factor in determining the rapid consumption of products is their sales speed. Increasing the level of competition between retail units and expanding the range of customers' choice, has caused these units to pay special attention to customers who make instant purchases. In this regard, Saman Bank has been providing various marketing services to retailers for many years, aware of the potential of this industry and also considering the transition of the Iranian retail market. The purpose of this study was to design a marketing model for new retailers of fast-moving consumer products supported by Saman Bank. This study was conducted with the participation of 25 market makers of chain stores supported by Saman Bank in Tehran through semi-structured interviews and purposive sampling. Data analysis was performed using three-step coding in the implementation of content analysis research method. Validation was validated by Lincoln and Guba. The software used was Max QDE and had four main themes; Consumer behavior, marketer duties, consumer factors in marketing and store management were identified as the enumerated themes and then the marketing model of retailers supported by Saman Bank in fast-moving consumer products was designed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله marketing, Saman Bank, new retailers, fast-moving consumer products.

نویسندگان مقاله مصطفی ابراهیمی | mostafa ebrahimi
PhD student, Business Administration, Marketing Management, Islamic Azad University, Qeshm Branch, Qeshm, Iran.
دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، قشم، ایران.

اسماعیل حسن پور | esmaeil hasanpour
Assistant Professor, Department of Management, Faculty Member, Islamic Azad University, Qeshm Branch, Qeshm, Iran (Responsible Author)
استادیار، گروه مدیریت، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، قشم، ایران (نویسنده مسئول)

وحیدرضا میرابی | vahidreza mirabi
Associate Professor, member of the Faculty of Management, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Tehran, Iran.
دانشیار، عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.

سراج الدین محبی | serajoldin mohebi
Assistant professor, faculty member of Islamic Azad University, Qeshm branch, Qeshm, Iran
استادیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، قشم، ایران


نشانی اینترنتی http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-1081-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات