این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی سنجش و شناسایی عوامل فردی موثر بر تمایل به امر به معروف و نهی از منکر در فساد اداری
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر تمایل به امر به معروف و نهی از منکر است. نوع روش تحقیق کاربردی، اکتشافی، توصیفی، پیمایشی، علی و میدانی است. با مرور ادبیات پژوهش عوامل موثر بر تمایل به امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کارکنان یک سازمان عمومی بوده است که به شیوه تصادفی سیستماتیک 270 نفر انتخاب و 228 نفر نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک های آماری تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل رگرسیون چندمتغیره خطی و آزمون تی مستقل استفاده شده است. براساس تحلیل عاملی اکتشافی، شش عامل موثر بر تمایل به امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شد که عبارتند از توجه به اخلاق، رفتار مسئولین، آموزش، همت، ترس، رواج منکر. همچنین براساس نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون مشخص شد که عوامل "توجه به اخلاق"، "رفتار مسئولین"، "آموزش"، "همت" و متغیر "اتخاذ بهترین روش در نصیحت دیگران" تاثیر دارند. همچنین براساس نتایج حاصل از آزمون تی مشخص گردید که میزان تمایل به امر به معروف و نهی از منکر در سطح مطلوبی نبوده است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلید واژگان ، معروف، منکر، امر به معروف، نهی از منکر، تخلف سازمانی

عنوان انگلیسی identify the factors influencing the desire to Amre be Marouf va Nahy az Monkar
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: The purpose of this research is to identify the factors influencing the desire to Amre be Marouf va Nahy az Monkar. The research method is applied, exploratory, descriptive, surveying, causal and field research. By reviewing the research literature, the factors influencing the desire to Amre be Marouf va Nahy az Monkar were identified. The data gathering tool was a questionnaire. The statistical population of this research was employee of a public organization in Tehran. In a systematic random sampling method, 270 persons were selected and 228 persons completed the questionnaire. For data analysis, exploratory factor analysis, linear multiple regression analysis and independent t-test have been used. Based on exploratory factor analysis, six factors influencing the desire to Amre be Marouf va Nahy az Monkar are explained: Attention to morality, behavior of authorities, training, will and fear, evil spread. Also, based on the results of regression analysis, it was determined that the factors "attention to morality ", "behavior of authorities", "education", "will" and variable "adopt the best method in the advice of others. Also, based on the results of T test, it was found that the level Amre be Marouf va Nahy az Monkar was not at the desired level.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Key words, Marouf, Monkar, Amre be Marouf, Nahy az Monkar, Organizational misconduct.

نویسندگان مقاله حبیب ا... طاهرپورکلانتری | Habibollah taherpour kalantari
موسسه

حسن علی پور | hasan Alipour
موسسه

صاحب شعبان زاده آهندانی | saheb Shabanzade
موسسه


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-163-6&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات