این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۲، شماره ۴۲، صفحات ۲۰۵-۲۲۳
عنوان فارسی
شناسایی ارزشهای محوری دانشگاه (مورد مطالعه: دانشگاه امین)
چکیده فارسی مقاله
هدف: فرهنگ سازمانی از مهمترین عناصر هر سازمان است که با اندیشه، احساس و عمل اعضا عجین شده و هر گفتار، پندار و رفتاری از آن رنگ میپذیرد و جهت میگیرد. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل فرهنگ سازمانی از منظر ارزشهای محوری در دانشگاه امین بود. روش: این پژوهش از گونۀ توسعهای و روش اجرای آن آمیخته و از نوع تبیینی پیآیند(کمّی- کیفی) بود. در بخش کمّی از روش تحلیل محتوای کمّی و در بخش کیفی از روش دلفی استفاده شد. روش گردآوری دادهها، میدانی و کتابخانهای بود و از ابزار مصاحبۀ عمیق و بررسی اسنادی استفاده شد. مصاحبه با خبرگان دانشگاه انجام شد. انتخاب نمونه به روش غیر تصادفی هدفمند با 10 نفر خبره در دانشگاه انجام شد. یافتهها: بر اساس گونهشناسی انجامشده، ارزشهای محوری دانشگاهها بیشتر از گونۀ فرهنگهای شبکهای و همگانی است. ارزشهای محوری دانشگاه امین در بر گیرندۀ پنج ارزش خدامحوری، ولایتمداری، اخلاقمحوری، ارتقای هویت ایرانی- اسلامی- انقلابی و احترام به جایگاه انسانی است. نتیجهگیری: نتایج تحقیق نشان میدهد زمینۀ فرهنگ ملی- سازمانی، ارزشهای محوری دانشگاه را از سایر دانشگاههای دنیا متفاوت میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای محوری، فرهنگ سازمانی، دانشگاه،
عنوان انگلیسی
Identifying the Core Values of Universities (Case Study: Amin University)
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: Organizational culture is one of the most important elements of any organization that is intertwined with the thoughts, feelings and actions of members and every speech, thought and behavior is colored and directed by it. In the present study, the aim is to design a model of organizational culture from the perspective of core values in Amin University. Method: This research is of a developmental type and its implementation method is mixed and of the Follow-up Explanations Model (quantitative-qualitative). Quantitative content analysis method has been used in the quantitative part and Delphi method has been used in the qualitative part. The data collection method was field and library and in-depth interview and documentary review tools were used. Interviews were conducted with university experts. The sample selection was non-random-purpose with 10 experts in the university. Results: Findings show that based on the typology, the core values of universities are more than network and Communal cultures. The core values of Amin University include the five values of God-centeredness, orbital province, central ethics, promotion of Iranian-Islamic-revolutionary identity and respect for human status. Conclusion: The results show that the context, context and national-organizational culture differentiate the core values of the university from other universities in the world.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزشهای محوری, فرهنگ سازمانی, دانشگاه
نویسندگان مقاله
مهدی علیزاده |
دکترای مدیریت دولتی، استادیار گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه امین. تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_1259_349bd08ceebbac2c5410de75aaf3ec64.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات