این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۱۹-۳۸

عنوان فارسی طراحی الگوی ارزشیابی برنامه درسی کارآفرینی در دانشگاه‌ها و ارزیابی آن از دیدگاه متخصصان برنامه‌درسی
چکیده فارسی مقاله ضرورت توجه به ارائه با کیفیت و کاربردی درس کارآفرینی برای دانشجویان رشته آموزش ابتدایی جهت انتقال و توسعه کارآفرینی در نسل بعدی بسیار حائز اهمیت است. هدف تحقیق حاضر طراحی الگوی ارزشیابی درس کارآفرینی در رشته آموزش ابتدایی و ارزیابی آن از دیدگاه متخصصان برنامه‌ریزی درسی و متخصصان کارآفرینی می‌باشد. طرح پژوهش حاضر از نوع آمیخته و کاربردی است که برای اجرای آن از روش زمینه‌ای استفاده شده است. جامعه آماری این مطالعه را اساتید و متخصصان برنامه‌ریزی درسی و کارآفرینی شاغل در دانشگاه‌های دولتی شهر تهران تشکیل می‌دهد که از میان آنها 182 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده‌اند. برای اجرای این پژوهش و تحلیل داده‌ها از روش‌های تحلیل متون، آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون خی دو) استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که تمامی معیارهای در نظر گرفته شده برای مؤلفه های دانش، نگرش و مهارت‌های الگوی ارزیابی برنامه درسی کارآفرینی بسیار مهم بوده و کارشناسان برنامه درسی و کارآفرینی بر اهمیت آن اتفاق نظر دارند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله طراحی، ارزشیابی، برنامه درسی، کارآفرینی، رشته آموزش ابتدایی

عنوان انگلیسی Designing a model for evaluating the entrepreneurship curriculum in universities and evaluating it from the perspective of experts.
چکیده انگلیسی مقاله The need to pay attention to providing quality and practical entrepreneurship lessons for elementary students to transfer and develop entrepreneurship in the next generation is very important. The purpose of this study is to design an evaluation model of entrepreneurship course in primary education and evaluate it from the perspective of curriculum planning specialists and entrepreneurship specialists. The present research design is of mixed and applied type that the background method has been used for its implementation. The statistical population of this study consists of professors and specialists in curriculum planning and entrepreneurship working in public universities in Tehran, from which 182 people have been selected as a research sample. To conduct this research and analyze the data, the methods of text analysis, descriptive statistics and inferential statistics (Chi-square test) have been used. The results of this study show that all the criteria considered for the components of knowledge, attitude and skills of the entrepreneurial curriculum evaluation model are very important and curriculum and entrepreneurship experts agree on their importance.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Design, Evaluation, Curriculum, Entrepreneurship, Elementary Education.

نویسندگان مقاله ندا کمالی | neda kamali
Science and Research Branch
دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-83-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات