این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۳، شماره ۱۶۹، صفحات ۷۵-۹۲
عنوان فارسی
بررسی تأثیر تمرینات ورزشی مختلف بر آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی: مرور نظا م مند
چکیده فارسی مقاله
چکیده زمینه و هدف: کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی به دلیل اتخاذ سبک زندگی بی تحرک، کاهش قابل توجه آمادگی جسمانی را تجربه می کنند که در نهایت مرگ زودرس را در آنان به دنبال دارد. تأثیر تمرینات ورزشی هدفمند و ساختاریافته در بهبود آمادگی جسمانی این دسته ثابت شده است. بنابراین هدف از مطالعه حاضر، بررسی تأثیر تمرینات ورزشی مختلف بر آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی بود. مواد و روش: این مطالعه از نوع مروری نظام مند می باشد و ادبیات آن با استفاده از پایگاه های اینترنتی ، Pubmed google Scholar, SID, PubMed, Irandoc, Science direct, Scopus و با جستجوی سه کلیدواژه" Exercise Training " و " Physical fitness " و " Children and Adolescents with Intellectual disabilities " موجود در mesh و بدون محدودیت زمانی گردآوری شد. یافته ها: بیشترین تمرکز متخصصان و مربیان ورزشی در طراحی تمرینات برای کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی بایستی بر مشارکت هم زمان در فعالیت ورزشی و توسعه مهارت های فردی و با در نظرگرفتن شدت فعالیت سبک تا متوسط باشد. زیرا این امر منجر به افزایش اعتماد بنفس و شایستگی آنها شده و مشارکت مادام العمر آنها در فعالیت ورزشی را به دنبال خواهد داشت. نتیجه گیری: آ گاهی از میزان آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی و ارتباط آن با فعالیت های بدنی و تمرینات ورزشی به پژوهشگران و متخصصان ورزشی کمک می کند تا مداخلات ورزشی مؤثرتری را برای بهبود آمادگی جسمانی در این جمعیت خاص و آسیب پذیر داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژه های کلیدی، آمادگی جسمانی، تمرین ورزشی، کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی
عنوان انگلیسی
The Effect of Different Exercise Training on Physical Fitness of Children and Adolescents with Intellectual Disabilities: Systematic Review
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Background & Purpose: Children and adolescents with Intellectual disabilities due to sedentary lifestyle experience various diseases and significant reduction in physical fitness, which ultimately leads to premature death. The effect of purposeful and structured exercise in improving the physical fitness of this category has been proven. Therefore, the aim of this study was to the effect of different exercise training on physical fitness of children and adolescents with Intellectual disabilities. Methods: This study is a systematic review and the literature of this study are collected in mesh without time limit using the websites of Pubmed, google Scholar, SID, PubMed, Irandoc, Science direct, Scopus and searching for the three keywords " Exercise Training " , " Physical fitness "and " Children and Adolescents with Intellectual disabilities ". Result: The greatest focus of sports professionals and coaches in designing exercises for children and adolescents with mental disabilities should be on simultaneous participation in sports activities and the development of individual skills, taking into account the intensity of light to moderate activity. This is because it will increase their self-confidence and competence and will lead to their lifelong participation in sports activities. Conclusion: awareness of their physical fitness and its association with physical activity and exercise helps researchers and sports professionals to develop more effective exercise interventions to improve fitness In this particular and vulnerable population.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, Children and Adolescents with Intellectual disabilities, Exercise Training, Physical Fitness
نویسندگان مقاله
رضا سبزواری راد | reza sabzevari rad
army
ارتش
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-3240-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تربیت بدنی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات