این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
ارمغان دانش، جلد ۲۷، شماره ۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رابطه توسعه یافتگی و کیفیت خدمات باتوجه به نقش میانجی ساختار سازمانی یادگیرنده در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: پژوهش حاضر به دنبال بررسی رابطه توسعه یافتگی و کیفیت خدمات باتوجه به نقش میانجی ساختار سازمانی یادگیرنده در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می­باشد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به روش میدانی اجراء گردید. جامعه آماری آن را 256 کارکنان دانشگاه تشکیل می­دهد. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 153 نفر با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع­آوری اطلاعات تحقیق، شامل سه پرسشنامه استاندارد توسعه یافتگی؛ کیفیت خدمات و ساختار سازمانی یادگیرنده بود. برای مطالعه پایایی پژوهش از روش آلفای کرونباخ و برای روایی نیز از روایی صوری و محتوا استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های آماری توصیفی، تکنیک تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته:یافته­ها نشان می­دهد که بیشترین اثرگذاری مستقیم توسعه یافتگی بر کیفیت خدمات با بارعاملی(73/0) بوده و بعد از آن با بارعاملی(69/0) بر ساختار یادگیرنده می‌باشد؛ همچنین نیز توسعه یافتگی با بار عاملی (35/0) از طریق ساختار یادگیرنده بر کیفیت خدمات تأثیر می­گذارد. نتیجه ­گیری: دانشگاه برای تحقق کیفیت خدمات در بین کارکنان، باید عوامل توسعه یافتگی را در حوزه­های درون سازمانی و تعاملات بیرونی نهادینه نماید؛ همچنین به ارتقاء ساختار سازمانی یادگیرنده توجه نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه یافتگی سازمان ، کیفیت خدمات، ساختار سازمانی یادگیرنده.

عنوان انگلیسی The relationship between development and service quality with respect to the mediating role of the learner's organizational structure In Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: The present study seeks to investigate the relationship between development and service quality with respect to the mediating role of learner organizational structure in Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad University of Medical Sciences. Method: This is a descriptive-survey study that was conducted by field method. Its statistical population consists of 256 university staff. Using Cochran's formula, 153 people were selected using random sampling method. Research data collection tools include three standard development questionnaires; Service quality and organizational structure were learners. Cronbach's alpha method was used to study the reliability of the research and face validity and content validity were used for validity. Descriptive statistical methods, factor analysis technique and structural equations were used to analyze the data. Findings: The findings show that the most direct effect of development on service quality is with factor loading (0.73) and then with factor loading (0.69) on the learning structure; Also, development with factor load (0.35) through the learning structure affects the quality of services. Conclusion: In order to achieve the quality of services among employees, the university should institutionalize development factors in the areas of internal organization and external interactions; Also pay attention to improving the learner's organizational structure.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Organization development, service quality, learning organizational structure.

نویسندگان مقاله احمد علمداری | Ahmad Alamdari
Azad University
علوم پزشکی

سنجر سلاجقه | Sanjar Salajeghe
Azad University
دانشگاه ازاد

نوید فاتحی راد | Navid Fatehi Rad
Azad University
دانشگاه ازاد

زهرا شکوه | Zahra Shokooh
Azad University
دانشگاه ازاد

امین نیک پور |
Azad University
دانشگاه ازاد


نشانی اینترنتی http://armaghanj.yums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-911-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت بهداشتی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات