این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱۰، شماره ۴۰، صفحات ۲۹-۵۰

عنوان فارسی تجربه زیسته خبرگان آموزش های غیر رسمی از ناهمخوانی آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ماهیت آموزش‌های مهارتی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی تجربه زیسته فعالان بخش آموزش غیر رسمی از عدم انطباق آموزش­های فنی و حرفه­ای کشور با ماهیت آموزش­های غیر رسمی است به انجام رسیده است. روش استفاده شده در این پژوهش، کیفی و به شیوه پدیدارشناسانه است و با بهره گیری از نمونه­گیری هدفمند تعداد 12 نفر از فعالان آموزش غیر رسمی در سازمان آموزش فنی و حرفه­ای کشور انتخاب و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. برای اطمینان از روایی یا اعتبار اطلاعات به دست آمده، از اعتبار پاسخگو بهره گرفته شد و برای اطمینان از اعتمادپذیری اطلاعات، از یک پژوهشگر دوم در نقش داور و ناظر استفاده شد تا بر مراحل دقیق مطالعه، اهداف و سوال­های پژوهش تمرکز یابد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش ون مانن (1990) استفاده شده است. با تجزیه و تحلیل مصاحبه ها، تعداد 131 مفاهیم اولیه توصیفی، 14 مقوله اساسی تفسیری و 2 مقوله تبیینی به دست آمد تجربه زیسته خبرگان آموزش های غیر رسمی در سازمان آموزش فنی و حرفه­ای کشور نشان داد که رویه و ساختار آموزشی سازمان فنی و حرفه­ای کشور تا حد زیادی با ماهیت آموزش غیر رسمی منطبق نیست و آموزش­های سازمان مذکور کارایی اندکی از نظر تجهیز نیروی انسانی ماهر و متخصص برای بازار کار غیر قابل پیش­بینی را دارند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزش غیر رسمی، مهارت‌آموزی، اشتغال پایدار

عنوان انگلیسی The lived experience of non-formal education experts from the inconsistency of the training of the Technical and Vocational Education Organization with the nature of skill training
چکیده انگلیسی مقاله This research aims to investigate the lived experience of non-formal education sector activists of non-compliance of technical and vocational training and the nature of non-formal educations. And are the skill trainings of the Technical and Vocational Education Organization of the country effective in terms of equipping and providing skilled manpower for the fluctuating labor market? The research method is qualitative which was done in a phenomenological way and based on targeted sampling, 12 non-formal education activists in the technical and vocational education organization of the country were selected and interviewed in-depth. The credibility of the respondent was used to ensure the credibility of the obtained information and to ensure the dependabilit a second researcher was used in the role of observer to focus on the exact stages of the study, goals and research questions. Van Manen (1990) method was used for data analysis. The results showed that using the method, 131 basic descriptive concepts, 14 basic interpretive categories and 2 explanatory categories were obtained. The explanatory categories are the activists' experience of organizational actions and the activists' experience of extra-organizational actions, and finally, this experience of non-formal education activists in the technical and vocational education organization of the country showed that the educational procedure and structure of the organization are largely incompatible with the nature of non-formal education, and the trainings of the organization have little efficiency in terms of equipping skilled and specialized human resources for the unpredictable labor market.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Technical and Vocational Education Organization of the country, Non-formal Education, Skill Training, Sustainable Employment

نویسندگان مقاله همایون مرادنژادی | homayoon moradnezhadi
ilam university
داتشگاه ایلام

معصومه جمشیدی | masoumeh jamshidi
ilam university
ایلام. دانشگاه ایلام

مرجان واحدی | marjan vahedi
islamic azad university,ilam baranch
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-80-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات