این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۷-۳۸

عنوان فارسی شناسایی مهم‌ترین پیشران‌های اثرگذار بر بازمهندسی ساختار سازمانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رویکرد آینده پژوهی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف شناسایی مهم­ترین عوامل آسیب آفرین در ساختار سازمانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رویکرد آینده پژوهی انجام شده است.به منظور گردآوری اطلاعات، ابتدا از روش مصاحبه عمیق با 14 نفر از فعالان آموزش غیر رسمی در سازمان آموزش فنی و حرفه­ای کشور استفاده و اطلاعات کیفی جمع­آوری و پس از تحلیل کیفی داده­ها به روش مفهوم­سازی و توسعه طبقات و استخراج شاخص­ها ، پرسشنامه محقق ساخته ماتریس تحلیل متقاطع طراحی شد. از روش مثلث­سازی و بهره­گیری از اطلاعات اسنادی و کتابخانه­ای، مشاهده مستقیم و مصاحبه عمیق به منظور اطمینان از اعتبار داده­های کیفی استفاده شد. پس از طی شدن فاز اول و دوم، پرسشنامه طراحی شده در اختیار فعالان مورد نظر قرار گرفته و آن­ها میزان ارتباط متغیرهای مورد نظر را در ماتریس متقاطع و در ارتباط متقابل با هم بررسی نموده­اند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار میک مک (Micmac) استفاده شده است. نتایج نشان داد که در آینده مهم­ترین شاخص­های اثر­گذار بر لزوم بازمهندسی ساختار سازمانی "ضعف کارکنان و مربیان ، "فقدان ارتباط با صنعت"، "تأخیر در اجرای فراگیر استانداردسازی و بهسازی نظام جامع ملی مهارت/"، "حکمرانی نا‌مطلوب: فقدان سازمان متولی مستقل ، فقدان دیدگاه کلان کیفی/بازار محوری-کارآفرینی"، "سیستم ناکارآمد نظارت و ارزشیابی "، "تبعیت از نظام آموزشی معیوب کشور"، "نبود گزینه­های آینده نگری ، غریبه‌گی تکنولوژیکی"، "فقدان نظام الزامات مهارتی در ساختار سازمانی، ناکارآمدی مدیران سازمان، کارآموزان"، "فعالیت­های آموزشی(اولویت­های آموزشی- مطلوبیت آموزشی و نظام تضمین کیفیت آموزش­ها)"، "ضعف استراتژی­های سازمانی و فناوری و ابزار و روش­های ارائه خدمات آموزشی-مهارتی"  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهارت‌آموزی، آینده پژوهی، بازمهندسی ساختار سازمانی

عنوان انگلیسی Identifying the most important drivers affecting the re-engineering of organizational structure of the country's technical and vocational education organization with a future Study approach
چکیده انگلیسی مقاله This research aims to identify the most important damaging factors in the organizational structure of the technical and vocational education organization of the country to determine the drivers affecting the inevitability and necessity of re-engineering the organizational structure of the technical and vocational education organization of the country with a future study approach. In order to collect information, deep interviewing method with 14 non-formal education activists in the country's Technical and Vocational Education Organization was first used and qualitative information was collected and after qualitative analysis of the data by conceptualization and development method Classification and extraction of indicators (harm-causing factors), a researcher-made cross-sectional analysis matrix was designed.  Triangulation method and documentary and library information, direct observation and deep interviewing were used to ensure the reliability of qualitative data. After the first and second phases, the designed questionnaires are provided to the experts and they examine the relationship between the variables in the cross-sectional matrix and the interrelationship between them. Micmac software has been used to analyze the data.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Technical and Vocational Education Organization of the country, skill training, future research, re-engineering of organizational structure

نویسندگان مقاله همایون مرادنژادی | homayoon moradnezhadi
ilam university
داتشگاه ایلام

معصومه جمشیدی | masoumeh jamshidi
ilam university
داتشگاه ایلام

مرجان واحدی | marjan vahedi
Islamic azad university, ilam, iran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-80-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات