این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۱۲۷-۱۴۲

عنوان فارسی طراحی، تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای، توانمندیها و توسعه سرمایه فکری معلمان
چکیده فارسی مقاله روانشناسی مثبت گرا نظریه و تحقیق در مورد مولفه ای است که زندگی را ارزشمند می کند و نقاط قوت انسانی و عملکرد افراد را بهبود می بخشد. مطالعه حاضر با هدف طراحی، تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای و سرمایه فکری معلمان در سال1400-1399 در دو مرحله کلی اجرا شد. در مرحله اول طراحی و تدوین بسته نوین مثبت گرا، با روش تحلیل مضمون قیاسی انجام شد. در مرحله دوم، ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) جهت انتخاب مهمترین و صحیح ترین شاخصهای مثبت گرا و شاخص روایی محتوا ( CVI) جهت کمیت و کیفیت ابزار و تکالیف بسته آموزشی مثبت گرا، محاسبه گردید نتایج بررسی CVR ، برابر 93/0 است که نشان دهنده انتخاب بهترین مضامین، مولفه ها و محتوا و شاخص CVI برابر 88/0 است، که نشان دهنده کیفیت تکالیف و ابزارهای سنجش، برای بسته آموزشی مثبت گرا می باشد بسته آموزشی نوین مثبت گرا  به کشف مولفه های مثبت گرا اعم از کسب هیجان مثبت، روابط مثبت، مجذوبیت، هدف و معنای زندگی، دستاوردها و موفقیت ها، ذهن آگاهی، کنجکاوی، شجاعت،  تاب آوری، اخلاق، کنترل و سلامت روان، و سلامت جسمانی، بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای و توانمندیها و توسعه سرمایه فکری معلمان  می پردازد و مطابق نظر متخصصان تمام موضوعات بسته دارای  CVI و CVR  مناسب و قابل قبولی هستند و می تواند سرمایه فکری و مهارتهای حرفه ای معلمان را بهبود ببخشد  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مثبت گرا، مهارتهای حرفه ای ، سرمایه فکری، معلمان حرفه ای

عنوان انگلیسی Designing, compiling and validating a new positive-oriented educational package based on the improvement of professional skills, capabilities and development of teachers' intellectual capital
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Positive psychology is the theory and research about the component that makes life worthwhile and improves human strengths and performance. The current study was conducted with the aim of designing, compiling and validating a new positive-oriented educational package based on improving the professional skills and intellectual capital of teachers in 2020-2021 in two general stages. In the first stage, the design and compilation of the new positive-oriented package was done with the method of comparative theme analysis. In the second step, the relative coefficient of content validity (CVR) was calculated to select the most important and correct positive-oriented indicators and the content validity index (CVI) was calculated for the quantity and quality of tools and tasks of the positive-oriented educational package. The results of the CVR review were equal to 0.93, which indicates the selection of the best themes, components and content, and the CVI index is equal to 0.88, which indicates the quality of assignments and assessment tools for the positive-oriented educational package. The new positive-oriented educational package is aimed at discovering positive components, including acquiring positive emotions, positive relationships, fascination, the purpose and meaning of life, achievements and successes, mindfulness, curiosity, courage, resilience, ethics, control and mental health, and Physical health is based on the improvement of professional skills and capabilities and the development of teachers' intellectual capital.   
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله positive orientation, professional skills, intellectual capital, professional teachers

نویسندگان مقاله زهرا مسیبی | zahra mosayebi
PhD student in the Department of Educational Management, Faculty of Humanities, Qom Branch, Islamic Azad University, Qom, Iran.
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد قم ، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.

غلامرضا شریفی راد | Gholamreza Sharifirad
Professor, Department of Educational Management, Faculty of Humanities, Qom branch, Islamic Azad University, Qom, Iran.
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.

سالار فرامرزی | salar faramarzi
Associate Professor, Department of Psychology, Faculty of Humanities, Isfahan University, Isfahan, Iran.
گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.

محمود ابوالقاسمی | mahmoud Abolghasemi
Professor, Department of Educational Management, Faculty of Humanities, Shahid Beheshti University of Tehran, Tehran, Iran.
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی تهران، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-401-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کیفی
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات