این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثربخشی اجرای فرایند بازخورد پس از آزمون درس بیوشیمی با رویکرد ارزیابی برای یادگیری
چکیده فارسی مقاله مقدمه: برگزاری جلسه بازخورد پس از آزمون به یادگیری و ماندگاری آموزش کمک میکند. مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی اجرای فرایند بازخورد پس از آزمون درس بیوشیمی با رویکرد ارزیابی برای یادگیری انجام شد. روش کار: این مطالعه مقطعی روی 127 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. نمونهگیری به روش سرشماری بود. دادهها با استفاده از فرم مشخصات دموگرافیک و تحصیلی، پرسشنامه تجربه، رضایت و مقبولیت دانشجویان از جلسه بازخورد پس از آزمون گردآوری شد. بعد از اتمام آزمون پایانترم درس بیوشیمی، جلسه بازخورد پس از آزمون به مدت دو ساعت برگزار شد. دو هفته بعد از برگزاری این جلسه، پرسشنامههای مذکور تکمیل شد. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS نسخه 24 و شاخصهای تمایل مرکزی، پراکندگی و توزیع فراوانی تجزیهوتحلیل شد. یافتهها: میانگین نمره رضایت و مقبولیت از جلسه درس بعد از آزمون 7 / 0 ± 22 / 4 بود. بیشترین میانگین نمره تجربه دانشجویان از ( » روشن شدن انتظارات دانشجویان « شرکت در جلسه بازخورد پس از آزمون مربوط به 62 / 0 ± 44 / 4( بود. همچنین نتایج نشان داد تجربه دانشجویان، رضایت و مقبولیت شرکت در جلسه بازخورد پس از آزمون، بیشتر از میانگین مورد انتظار و حد مطلوب بود. نتیجه گیری: برنامهریزی برای برگزاری جلسه بازخورد پس از آزمون بهعنوان بخشی از طرح درس با رضایت و مقبولیت دانشجویان همراه است. پیشنهاد میشود مطالعات بیشتری در زمینه اجرای جلسه بازخورد پس از آزمون بعد از امتحانات میانترم انجام شود
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازخورد، نگرش، دانشجویان

عنوان انگلیسی The Effectiveness of the Implementation of the Feedback Process after the Biochemistry Lesson with an Evaluation Approach for Learning
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرزانه رشیدی فکاری |


علیرضا عباسپور |


حسن نامدار احمدآباد |


امیر عظیمیان |


محمد صداقتی نوقابی |


میلاد جدی |



نشانی اینترنتی http://journal.nkums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-801&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده علوم پایه
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات