این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۵۹-۸۳
عنوان فارسی
مقایسه تأثیر کانالهای آنلاین سفارش غذا بر قصد خرید مشتریان (داخلی و برونسپاری)
چکیده فارسی مقاله
باتوجهبه توسعه فناوری و اهمیت روزافزون کانالهای آنلاین سفارش غذا، هدف این پژوهش مقایسه تأثیر کانالهای آنلاین سفارش غذا بر قصد خرید مشتریان است. این پژوهش از نظر ماهیت، توصیفی - تحلیلی و از منظر هدف، کاربردی است و براساس روش جمعآوری دادهها پیمایشی میباشد. در آغاز با بررسی و مرور ادبیات موضوع، الگو مفهومی پژوهش حاصل شد و سپس فرضیههای این الگو با استفاده از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری و حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) در دو کانال برونسپاری (اسنپفود) و تارنما داخلیِ یکی از رستورانهای زنجیرهای تهران آزمون شد. یافتهها بیانگر تأثیر مثبت کیفیت خدمات، جذابیت خدمات و قیمت منصفانه بر ارزش درکشده از کانال توزیع است درحالیکه شهرت کانال تأثیر معناداری بر ارزش درکشده مشتریان ندارد. همچنین نتایج بیانگر آن است که ارزش درکشده از کانالهای توزیع، رضایت مشتری و تبلیغات دهانبهدهان، بر قصد خرید مشتری از راه کانال آنلاین تأثیر مثبت و معناداری دارند، اما یافتهها نشان داد شدت اثر کل (غیرمستقیم و مستقیم) ارزش درکشده بر قصد خرید مشتریان در کانال برونسپاری بیشتر از تارنما داخلی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قصد خرید مشتری، ارزش درکشده، سفارش آنلاین، رضایت مشتری
عنوان انگلیسی
Comparing the effect of online food ordering channels on the purchase intention of customers (internal and outsourcing)
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the development of technology and the increasing importance of online food ordering channels, this study aims to compare the effect of online food ordering channels on customers' purchase intention. This research is descriptive-analytical in nature, practical in terms of purpose, and based on the survey method. In the beginning, by reviewing the subject literature, the conceptual model of the research was obtained and led to model hypotheses that were tested by the structural equation modeling and partial least squares (PLS-SEM) approach in two outsourcing channels including Snapfood and the internal website of well-known chain restaurants in Tehran. Findings prove the positive effect of service quality, service attractiveness, and fair price on the perceived value of the distribution channel, while channel reputation has no significant effect on the perceived value of customers. Moreover, the results depict that the perceived value of distribution channels, customer satisfaction, and word-of-mouth advertising has a significant positive effect on the customer's purchase intention through the online channel, although there is an intensive total effect (indirect and direct) of perceived value on the customer's purchase intention In the outsourcing channel, contrary to the internal website.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Customer purchase intention, perceived value, online ordering, customer satisfaction
نویسندگان مقاله
محمود دهقان نیری | Mahmoud Dehghan Nayeri
Associate Professor, Industrial Management Department, Management and Economics Faculty, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
عماد نوبهار | emad nobahar
Ph.D. in operation and production management, Industrial Management Department, Management and Economics Faculty, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
دکتری مدیریت تولید و عملیات، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
محمدرضا هادی زاده رئیسی | Mohammad Reza Hadi zade Raeisi
MSc. in Business management, marketing Department, Management Faculty, University of Tehran. Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
مهدی تقوی | Mehdi Taghavi
MSc in Industrial management, Technology and industrial management, management and Economics Faculty, Islamic Azad University Science and Research Branch, Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، گروه مدیریت تکنولوژی و مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-47660-3&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات