این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۱۸۰-۱۸۴

عنوان فارسی بررسی نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد
چکیده فارسی مقاله زمینه: امروزه صنعت گردشگری به  عنوان یکی از مهمترین صنایع درآمدزا در دنیا مطرح است. . تصویر برند مقصد یکی از اساسی­ترین ابزارهای مدیران صنعت گردشگری است و  گردشگران بر اساس تصویر ذهنی خود از مکان های مختلف اقدام به تعیین مقصد گردشگری می کنند از این رو پژوهش حاضر بر آن شد تا نقش اخلاق در شکل گیری برند مقصد را مورد توجه قرار دهد. روش: این پژوهش کاربردی و در زمره پژوهش های توصیفی – همبستگی قرار داشت. جامعه آماری شامل تمامی گردشگران داخلی و خارجی که در تابستان 98 به استان لرستان سفر کرده اند بود  که از میان آنها 260 نفر به شکل نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته داده ها جمع آوری و با استفاده از معادلات ساختاری و روش MICMAC مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: 5 مقوله شامل عوامل اجتماعی، عوامل زیرساختی، عوامل ‌محیطی، فرهنگی، سیاسی شناسایی و دسته‌بندی شد. که 12 شاخص مهم در این رابطه شناسایی شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش مشخص شد عوامل اخلاقی چون، میزان نیکزیستی جامعه، احترام به دیگران، باورهای مذهبی، احترام به فرهنگ های دیگر، نبود تعصبات قومی – نژادی، حمایت از دیگران، احترام به محیط زیست، اعتبار، ثبات و امنیت، آزادی های فردی و اجتماعی، برابری حقوق، زیرساخت های ایمن در شکل گیری تصویر برند مقصد نقش دارند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق، برند مقصد، گردشگری

عنوان انگلیسی Investigating the Role of Ethics in Formation of Destination Brand
چکیده انگلیسی مقاله Background: Today, the tourism industry is considered as one of the most important revenue-generating industries in the world. Destination brand image is one of the most basic tools of tourism industry managers and tourists determine the tourist destination based on their mental image of different places. Therefore, the present study decided to consider the role of ethics in the formation of the destination brand. Method: This research was applied and was among the descriptive-correlation studies. The statistical population included all domestic and foreign tourists who traveled to Lorestan province in the summer of 1998, of which 260 people were selected by random cluster sampling and collected data using a researcher-made questionnaire and using structural equations and the MICMAC method was analyzed. Results: 5 categories including social, infrastructural, environmental, cultural and political factors were identified and categorized. Twelve important indicators were identified in this regard. Conclusion: Based on the results of the research, it was determined that moral factors such as the level of well-being of the society, respect for others, religious beliefs, respect for other cultures, lack of ethnic-racial prejudices, protection of others, respect for the environment, credibility, stability and security, Individual and social freedoms, equality of rights, secure infrastructure play a role in shaping the image of the destination brand.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethics, Destination brand, Tourism

نویسندگان مقاله آرش نظامی |


فرشید نمامیان |
2. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد کرمانشاه، کرمانشاه، ایران

علیرضا اسلامبولچی |
3. گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد همدان،همدان، ایران


نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2683-2&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات