این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رویش روانشناسی، جلد ۱۱، شماره ۷، صفحات ۷۹-۸۶

عنوان فارسی اثربخشی بسته آموزشی رضایت تحصیلی بر خودتنظیمی و ابراز وجود دانش‌آموزان مقطع متوسطه
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی بسته آموزشی رضایت تحصیلی  بر خودتنظیمی و ابراز وجود دانش‌آموزان مقطع متوسطه انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری این پژوهش شامل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1400 -1399 بودند که از بین آن‌ها با روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 60  نفر انتخاب و سپس به‌صورت تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه گمارده شدند. برنامه آموزش رضایت تحصیلی در طی 8 هفته در مورد گروه آزمایش اجرا شد. برای گردآوری داده از پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد (BSF) (1995) و ابراز وجود گمبریج و ریچی (AI) (1975) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزه و تحلیل شدند.   نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که بین گروه آزمایشی و گروه گواه از نظر متغیرهای وابسته در مرحله پس‌آزمون تفاوت معنی‌داری وجود دارد (001/0P<). نتایج نشان داد که برنامه آموزش رضایت تحصیلی منجر به افزایش ابراز وجود و خودتنظیمی دانش‌آموزان گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش رضایت تحصیلی، ابراز وجود، خودتنظیمی

عنوان انگلیسی The Effectiveness of Academic Satisfaction Package on Self-Regulation and Assertiveness of High School Students
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to determine The Effectiveness of the Academic Satisfaction Package on the Self-Regulation and Assertiveness of High School Students. The research method was a quasi-experimental pretest-posttest with a control group. The statistical population of this study was the second-year high school students in Kermanshah in the academic year 2020-2021, from which 60 people were selected by purposive sampling method and then randomly assigned to two groups of 30 experimental and Control Groups. The academic satisfaction program was implemented for the experimental group for 8 weeks. Self-regulatory (Bouffard, 1995- BSF) and Assertion Inventory(Gambrill, Richey, 1995-AI) were used to collect data. Data were analyzed using multivariate analysis of covariance. The results of the study of covariance showed that there was a significant difference between the experimental group and the control group in terms of dependent variables in the post-test stage (P < 0.001). The results showed that Academic Satisfaction Package led to increased students' assertiveness and self-regulation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Academic Satisfaction Package, Assertiveness, Self-Regulation

نویسندگان مقاله جمشید قزوینه | Jamshid Ghazvineh
PhD. Student in Psychology, Department Of Psychology, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj, Iran.
دانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاداسلامی، سنندج، ایران.

هوشنگ جدیدی | Hooshang Jadidi
Assistant Professor, Department Of Psychology, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj, Iran.
استادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاداسلامی، سنندج، ایران.

علی تقوائی نیا | Ali Taghvaei Nia
Associate Professor, Department Of Psychology, Yasuj University, Yasuj , Iran.
دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه یاسوج، یاسوج، ایران.

ذکرالله مروتی | Zekrollah Morovati
Associate Professor, Department Of Psychology, Zanjan University, Zanjan, Iran.
دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران.


نشانی اینترنتی http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-8092-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات