این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۲۳۶-۲۳۸
عنوان فارسی
همگرایی علوم در راستای آموزش پاسخگو: بیان یک تجربه
چکیده فارسی مقاله
نیازهای مراقبت سلامتی بشر امروزی، بسیار پیچیدهتر از آن است که یک تخصص و یا یک گروه حرفهای خاص به تنهایی بتواند پاسخگوی آن باشد، بلکه تیمی منسجم از حرفههای مختلف علوم با ارتباطاتی مؤثر و سازنده نیاز است تا نیازهای فزاینده بشر در محیطی پیچیده و متأثر از عوامل مختلف مرتفع گردد (1). علاوه بر اهمیت آموزش بینرشتهای در ارتقای سلامت جامعه، میتوان گفت همگرایی علوم مکانیزمی را فراهم میکند تا دانشجویان رشته های مختلف را با یادگیری مشارکتی و احترام متقابل آشنا کند (2). عملکرد مشارکتی بینحرفهای به عنوان فرآیندی متشکل از ارتباطات، سبب تصمیمگیری هایی میشود که موجب همافزایی دانش و مهارتهای گروهی میگردد. عناصر عملکرد مشارکتی شامل مسئولیت پذیری، پاسخگویی، هماهنگی، ارتباط سازنده، همکاری، قاطعیت، استقلال و اعتماد و احترام متقابل است که با همافزایی دانش و مهارت حرفه های مختلف، بر بهبود سلامت جامعه و بیماران متمرکز میباشد (3).
کلیدواژههای فارسی مقاله
همگرایی علوم، آموزش پاسخگو، تجربه
عنوان انگلیسی
Convergence of sciences for social accountability in education: An experience
چکیده انگلیسی مقاله
The inter-disciplinary approach in education includes the integration of educational capacities and competencies of different disciplines for a specific purpose or creating a new product with appropriate methodological techniques to improve knowledge and acquire competencies. In fact, the starting point of convergence of sciences is turning to an interdisciplinary approach. Convergence of sciences provides the integration of competencies specified in different professions and sciences, taking into account professional standards and the latest technological trends. In this letter we describe our experience of a cooperative learning team consisted of 12 under-graduate and post-graduate students from various medical sciences, engineering and art discipline who were successful in designing and launching a health promotion mobile application called HOMATAB.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Convergence of sciences, social accountability in education, experience
نویسندگان مقاله
مهدیه قنبری فیروزآبادی | Mahdiye Ghanbari Firuzabadi
Yazd Cardiovascular Research Center, Non-communicable Disease Research Institute, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences.
مرکز تحقیقات قلب و عروق، پژوهشکده بیماری های غیرواگیر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی، یزد، ایران.
سارا حیدری | Sara Heydari
Assistant Professor, Department of Medical Education, Medical Education and Development Center, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran
گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی، یزد، ایران
بنت الهدی آخوندزاده | Bentolhoda Akhondzadeh
MS.C. Student, School of Health, Department of Environmental Health,Human Ecology Subgroup, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran.
دانشکده بهداشت، گروه بهداشت محیط، زیر گروه اکولوژی انسانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران،تهران، ایران.
مسعود میرزایی | Masoud Mirzaei
Professor, Yazd Cardiovascular Research Center, Non-communicable Disease Research Institute, Shahid Sadoughi University of Medical Sciences.
مرکز تحقیقات قلب و عروق، پژوهشکده بیماری های غیرواگیر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی، یزد، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1353-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
نامه به سردبیر
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات