این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Journal of Agricultural Science and Technology
، جلد ۲۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
وضعیت آموزش های کارآفرینانه و استارتاپی در دانشگاه کشاورزی؛ بررسی دیدگاه دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
باتوجه به پیشرفت های اخیر در بخش کشاورزی، به نظر می رسد تغییر در برنامه های آموزشی و توجه بیشتر به کارآفرینی در این بخش ضروری است. به همین منظور، شناسایی وضعیت حال حاضر آموزش های کارآفرینی در کشاورزی بسیار مهم است. هدف این تحقیق، بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت آموزش های کارآفرینی و استارتاپی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از دید دانشجویان بود. برای دستیابی به این مهم از روش تحقیق پیمایشی و ابزار پرسشنامه پس از تایید روایی و پایایی آن، استفاده شد. نتایج نشان داد که در تمامی مولفههای دانش کارآفرینی و استارتاپی دانشجویان نمره کمتر از حد وسط کسب کردند. همچنین تنها 1/6 درصد از آنان دارای سطح دانش کارآفرینی و استارتاپی بالا بودند درحالیکه 3/51 درصد سطح دانش متوسط و 6/42 درصد سطح دانش پایین داشتند. براساس نتایج بیشتر دانشجویان نگرش مثبتی در خصوص شروع فعالیتهای کارآفرینانه و استارتاپی در کشور نداشتند و آنرا امری بسیار سخت و دشوار قلمداد کردند. نتایج حاکی از این بود که به ترتیب؛ خانواده و والدین، اینترنت و شبکههای اجتماعی و کارآفرینان مهمترین منبعهای تاثیرگذار بر شروع فعالیتهای کارآفرینانه و استارتاپی دانشجویان بودند. براساس یافتهها و از دید دانشجویان، سطح اهمیت سرفصلهای کارآفرینانه به طور معناداری بیشتر از میزان اجرا (ارائه) آنها در دانشگاه بود. همچنین در خصوص برنامههای کارآفرینی نیز دانشجویان اهمیت آنها را به طور معناداری بالاتر از وضعیت کنونی اجرای آنها ارزیابی کردند. نتایج این تحقیق، راهبردهای شروع به کار ارزشمندی برای طراحی سیاستهای آموزشی ارتقاء مهارتهای کارآفرینانه برای دانشگاههای کشاورزی ارائه داده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Students’ Perspective Regarding Entrepreneurial and Startup Education Status in Agricultural Universities
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the agriculture sector's progress in the recent years and emergence of new innovative kind of businesses such as agricultural startups, it is compulsory that educational programs are precisely evaluated and especial attention is paid to entrepreneurship and startup education. For this purpose, it is very vital to know the exact current situation of entrepreneurship education in agriculture. Thus, the main objective of this paper was to analyze the entrepreneurial and startup education status in Sari Agricultural Sciences and Natural Resources University of Iran through investigating students' perspectives. In this research, respondents' insights were obtained via following a survey approach. The study instrument was a questionnaire in which its reliability and validity were carefully confirmed. The results indicated that for all components of entrepreneurial and startup knowledge, students scored less than average. Also, only 6.1% of the respondents had high entrepreneurship and startup knowledge; while, 51.3% had moderate, and 42.6% had low knowledge. The average score of less than 3 indicates that the majority of students did not have a positive attitude towards running entrepreneurship and startup activities in the country and found it to be very difficult. The findings pointed out that the students' families and parents, internets and virtual networks, as well as entrepreneurs were the most important sources of impact on starting new startups or entrepreneurship activities by students, respectively. According to the results, in students' opinion the importance of entrepreneurship curriculum was significantly higher than its degree of performance. Similarly, there was a statistically significant difference between importance level and implementation level regarding the entrepreneurship and startup programs. The conclusions of this analysis could provide a valuable starting point for educational policies and promoting entrepreneurial skills in agricultural universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Educational programs, Entrepreneurial attitudes, Entrepreneurship courses.
نویسندگان مقاله
| O. Jamshidi
Department of Agricultural Extension and Education, Sari Agricultural Sciences and Natural Resources University, Sari, Islamic Republic of Iran.
| F. Shafiee
Department of Agricultural Extension and Education, Sari Agricultural Sciences and Natural Resources University, Sari, Islamic Republic of Iran.
نشانی اینترنتی
http://jast.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-15315-1&slc_lang=en&sid=23
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات