این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سیاست های مالی و اقتصادی
، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۶۷-۱۱۵
عنوان فارسی
نقش مدرسه و توانمندسازی معلمان در فرایند توسعه
چکیده فارسی مقاله
در مقاله حاضر، رویکردی بنیادی به مساله توسعه با توجه به نقش نهاد مدرسه و معلمان در آن ارائه شده است. ابتدا توسعه را فراتر از افزایش درآمد ملی معنا کردیم و اهمیت مهارتهای شناختی و ارتباطی را در دستیابی به توسعه بررسی کردیم. سپس با توجه به پژوهشهای اقتصاددانان و دانشمندان علوم شناختی نشان دادیم که سنین ابتدایی زندگی در نهادینه شدن مهارتهای زندگی، نقشی اساسی ایفا می کند. در ادامه نقش نهاد مدرسه را در تربیت نسل آینده با بررسی برنامه های اجرا شده در کشورهای مختلف تبیین کردیم. سپس مدل پیشنهادی خود (تربیت متعادل) را بر اساس چهارچوب پیشنهادی لیکونا و نیز مهارتهای مشترک موجود در منابع بانک جهانی، سازمان جهانی بهداشت، توصیه های مجمع جهانی اقتصاد برای سال 2025 و OECD برای سال 2030، عرضه کردیم که در آن از فرهنگ خود و آموزه های وحیانی در راستای آموزش مهارتها و تثبیت آنها استفاده شده است. برای سنجش نقش مدرسه در نهادینه کردن این مهارتها، پرسشنامه ای طراحی شد که در 5 حیطه، مهارتهای زندگی مورد تاکید WHO را مورد سؤال قرار میدهد. پرسش شوندگان، 411 فارغ التحصیل از 10 مدرسه غیر انتفاعی اسلامی در شهر تهران بودند. بر اساس پرسشنامه، مهارت مدیریت اضطراب (و در حالت کلی احساسات) وضعیت چندان قابل قبولی در این افراد ندارد. همچنین همبستگی مهارت مدیریت اضطراب با هر چهار حیطه ی مهارتی دیگر بر اساس روش حداقل مربعات معمولی تأیید شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نهاد مدرسه، توسعه، توانمندسازی معلمان، مهارتهای زندگی، تربیت متعادل
عنوان انگلیسی
The role of the school institution in development with a teacher empowerment approach
چکیده انگلیسی مقاله
In the present article, a fundamental approach to the issue of development was presented considering the role of the school institution and teachers in it. We first defined development beyond the increase in national income and examined the importance of cognitive and communication skills in achieving development. Then, according to the research of economists and cognitive scientists, we showed that the early ages of life play a key role in the institutionalization of life skills. In the following, we explained the role of the school institution in educating the next generation by examining the programs implemented in different countries. We then presented our proposed model (balanced training) based on the Likuna framework proposed as well as the common skills available in the resources of the World Bank, the World Health Organization, the World Economic Forum recommendations for 2025 and the OECD for 2030, in which our culture And revelatory teachings have been used to teach and establish skills. To assess the role of the school in institutionalizing these skills, a questionnaire was designed that asked questions in 5 areas of life skills selected by the WHO. The respondents were 411 graduates from 10 non-profit Islamic schools in Tehran. According to the questionnaire, anxiety management skills (and emotions in general) are not very acceptable in these people. The correlation between anxiety management skills and all four other skill areas was also confirmed based on the conventional least squares method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
School institution, development, teacher empowerment, life skills, balanced education
نویسندگان مقاله
محمود مشهدی احمد | Mahmoud Mashhadiahmad
University of Tehran
دانشگاه تهران
امیرمحمد تیمورزاده | AmirMohammad Teimourzadeh
نشانی اینترنتی
http://qjfep.ir/browse.php?a_code=A-10-1536-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات