این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مشاوره، جلد ۲۱، شماره ۸۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی پیش بینی علی اضطراب کرونا بر اساس تاب آوری عاطفی با میانجیگری تنظیم هیجان در دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف: تاب‌آوری عاطفی یک ساختار چند بعدی است که توضیح می‌دهد چرا افرادی که با شرایط دشوار و پر استرس روبرو می‌شوند می‌توانند به ‌صورت مثبت عمل کنند. پژوهش حاضر با هدف  پیش­بینی علی اضطراب کرونا بر اساس تاب­آوری عاطفی با میانجیگری تنظیم هیجان در دانشجویان انجام گرفت. این مطالعه توصیفی به روش مدل­یابی معادلات ساختاری بود و جامعه آماری آن متشکل از کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه محقق اردبیلی در نیم­سال اول 1400 بودند. تعداد 250 نفر از این افراد به شیوه نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت آنلاین به پرسش‌نامه‌های تاب‌آوری عاطفی، تنظیم هیجان و اضطراب کرونا پاسخ دادند. داده‌ها با استفاده از آزمون­های آماری ضریب همبستگی پیرسون و مدل­یابی معادلات ساختاری تحلیل شد. یافته­ها: نتایج ضرایب همبستگی نشان داد که اضطراب کرونا با نمره­ی کل تاب‌آوری عاطفی و تنظیم هیجان ارتباط منفی و معناداری دارد همچنین تنظیم هیجان با نمره کل تاب­آوری عاطفی ارتباط مثبت و معناداری دارد (001/0> p). شاخص­های برازش مدل نیز مسیر تاب­آوری عاطفی بر اضطراب کرونا با میانجی­گری تنظیم هیجان را تأیید کرد. نتیجه­گیری: از لحاظ کاربردی بر اساس نتایج می­توان گفت برنامه آموزش راهبردهای سازگاری راهکاری مناسب جهت بهبود تنظیم هیجان، افزایش تاب‌آوری و کاهش اضطراب دانشجویان می­باشد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تاب‌آوری عاطفی، تنظیم هیجان، اضطراب کرونا، دانشجویان

عنوان انگلیسی Causal prediction of corona anxiety based on emotional resilience with the mediation of emotion regulation in college students
چکیده انگلیسی مقاله Aim: Emotional resilience is a multidimensional structure that explains why people who face difficult and stressful situations can act positively. The aim of this study was to Causal prediction of corona anxiety based on emotional resilience with the mediation of emotion regulation in college students.This was a descriptive study using structural equation modeling method and its statistical population consisted of all students studying at Mohaghegh Ardabili University in the first semester of 1400. A total of 250 individuals were selected by convenience sampling method and answered the questionnaires on emotional resilience, emotion regulation and corona anxiety online. Data were analyzed using Pearson correlation coefficient and structural equation modeling. Results: The results of the correlation coefficients showed that the anxiety of Corona has a negative and significant relationship with the total score of emotional resilience and emotion regulation, and also the emotion regulation has a positive and significant relationship with the total score of emotional resilience (p< 0.001). The fit indices of the model also confirmed the path of emotional resilience on Corona anxiety with the mediation of emotion regulation. Conclusion: From a practical point of view, based on the results, it can be said that the adaptation strategies training program is a suitable solution for improving emotion regulation, increasing resilience and reducing students' anxiety.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Emotional resilience, Emotion regulation, Corona anxiety, Students

نویسندگان مقاله زهرا اخوی ثمرین | zahra Akhavi Samarein
Mohaghegh Ardabili
محقق اردبیلی

پرویز پرزور | parviz porzoor
Mohaghegh Ardabili
محقق اردبیلی

شیرین احمدی | shirin ahmadi
Mohaghegh Ardabili
محقق اردبیلی


نشانی اینترنتی http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-2142-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مشاوره خانواده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات