این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مجله دانشگاه علوم پزشکی کردستان
، جلد ۲۸، شماره ۱، صفحات ۹۸-۱۰۸
عنوان فارسی
تبیین نیازهای اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی درراستای توسعه فردی وبهبود عملکرد
چکیده فارسی مقاله
زمینه وهدف: نیازسنجی با شناسایی نیازهای مهم، مبنایی برای تعیین اهداف بوده که با برنامه ریزی و سازماندهی سایر عناصر مهم، در جهت ارتقاء توانمندی های اساتید و نهایتا ارتقاء سطح آموزش دانشگاه انجام می شود. موادوروشها: این مطالعه پژوهشی کیفی است که به شیوه تحلیل محتوی انجام شد. داده ها با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته به دو روش بحث های گروهی ومصاحبه های عمیق فردی از اعضای هییت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان جمع آوری شد. تحلیل داده ها همزمان با جمع آوری آنها با روش تحلیل محتوی از نوع قراردادی انجام شد. یافته ها: از تجزیه و تحلیل داده های تحقیق 5 درون مایه اصلی ، 16 طبقه و 11 زیر طبقه پدیدار گردید. درون مایه ها شامل توسعه فردی، برنامه ریزی ومدیریت ،جو مناسب برای تعاملات آکادمیک، محیط مناسب دانشگاهی ،تسهیلات وامکانات بود نتیجه گیری: اعضای هیئت علمی از عوامل اصلی و مهم ساختار آموزشی کشور به شمار می روند و تامین نیازهای آنان ضروری به نظر می رسد.برنامه ریزی درراستای پاسخگویی به یافته های این مطالعه میتواندمنجر به ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژگان کلیدی،نیازسنجی،اعضای هییت علمی،دانشکده پزشکی
عنوان انگلیسی
Needs assessment of the medical faculty members for personal development and performance improvement
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Background and objective: Identifying the faculty members' educational needs is an indispensable activity in planning faculty development curricula. Well-designed and carefully performed need assessments play an imperative role in enhancing the quality of educational programs. They enable educational planners to design realistic strategies based on accessible provisions and deliver trainings that meet the institutional aims and objectives. Materials and methods: In this qualitative content analysis, data were collected by group discussions and individual in-depth interviews among the faculty members of Kurdistan University of Medical Sciences. Data analysis was done concurrently with data collection using the content analysis method. (9). Results: Five major themes, 16 categories, and 11 subcategories were obtained from the data analysis. The themes included personal development, planning and management, favorable atmosphere for academic interactions, suitable academic environment, and facilities and equipment. Conclusion: The faculty members as the most principal and important components of the educational structure possess needs that must be met in order to be successful. Planning in line with the results of this study can help to promote the quality of medical education through faculty members need satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, Needs assessment, medical faculty members, development
نویسندگان مقاله
نسرین عبدی | nasrin abdi
kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستان.دانشکده پزشکی
فرزانه غریبی | farzaneh gharibi
kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستان.
یدالله زارع زاده | yadolah zarezadeh
kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستان.دانشکده پزشکی
لادن فتوحی | ladan fotoho
kurdistan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی کردستان.
نشانی اینترنتی
http://sjku.muk.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4342-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات