این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
زیست فناوری، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نگاهی بر عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات در شتاب دهنده های بیوتکنولوژی پزشکی ایران
چکیده فارسی مقاله این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر تجاری­سازی محصولات در شتاب­دهنده­های بیوتکنولوژی پزشکی می­پردازد که اولویت عوامل نیز در آن مشخص می­شود. پژوهش کاربردی بوده و از نوع توصیفی پیمایشی است و در دو فاز کیفی و کمی انجام شده است. برای ارائه چارچوب تجاری­سازی محصولات در شتاب­دهنده­های بیوتکنولوژی پزشکی که هدف کلی این پژوهش می­باشد، از خبرگان آگاه مصاحبه صورت گرفت. 62 کد فرعی به عنوان عوامل موثر در تجاری­سازی محصولات در شتاب­دهنده­های بیوتکنولوژی پزشکی به دست آمد که در 5 بعد اصلی شامل فردی، سازمانی، صنعت و رقابت، نهادی و محصول دسته­بندی شدند و به صورت یک چارچوب ارائه شده است. در فاز کمی بعدهای اصلی و نیز تم­های فرعی در بعد اصلی رتبه­بندی شدند. در نهایت اولویت بعدهای اصلی بدین صورت بود: 1. فردی (ویژگی­های شخصیتی، رفتاری و ذهنی منتور و مدیر) 2. صنعت و رقابت (تعامل با شرکت­های دارویی تولیدکننده به عنوان مشتری، سرمایه گذاران و ...) 3. سازمانی (تجربه تیم­های استارتاپی، استراتژی مدون،  R&Dو ...) 4. محصول (ارزش افزوده و های‌تک) 5. نهادی (عملگرا بودن دولت به شعارهای کشور، تعامل با مدیران دولتی و ... ).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شتابدهنده،تجاری سازی،بیوتکنولوژی پزشکی

عنوان انگلیسی A look at the Factors Affecting the Commercialization of Products in Iranian Medical Biotechnology Accelerators
چکیده انگلیسی مقاله This study investigates the factors affecting the commercialization of products in medical biotechnology accelerators, it also demonstrates the priority of these factors. The research is applied and descriptive survey. It has been done in two phases, qualitative and quantitative. Based on the general purpose of this study, to provide a framework for the commercialization of products in medical biotechnology accelerators, we interviewed with informed experts. 62 sub-codes were obtained as effective factors in the commercialization of products in medical biotechnology accelerators, which were classified into 5 main dimensions including individual, organizational, industry and competition, institutional and product. These dimensions are presented as a framework. In the quantitative phase, the main dimensions as well as the sub-themes were ranked in the main dimension. Finally, the priority of the main dimensions was as follows: 1. Individual (personality, behavioral and mental characteristics of the mentor and manager) 2. Industry and competition (interaction with pharmaceutical companies as customers, investors, etc.) 3. Organizational (experience of startup teams, codified strategy, R&D, etc.) 4. Product (value added and high-tech) 5. Institutional (government is pragmatic to the country's slogans, interaction with government managers, etc.).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Commercialization,Accelerator,Medical Biotechnology,Medical

نویسندگان مقاله سیده سوده میرمحمدی | soode mirmohamadi
TEHRAN UNIVERSITY
دانشجوی دانشگاه تهران

مرتضی سلطانی | MORTEZA SOLTANI
TEHRAN UNIVERSITY
دانشگاه تهران-

فریدون مهبودی | fereidoun mahboudi
Pasteur Institute
انستیتو پاستور ایران

میثم شهبازی | meysam shahbazi
Tehran university
دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی http://biot.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-61936-1&slc_lang=fa&sid=22
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات